2015. február 5., csütörtök

Sós perec (tejmentesen is)



Köszönet a receptért Fürge Anitának :)

Tejes recept:

60 dkg GM liszt (nálam 50 dkg Nutri free mix per pane,10 dkg rizsliszt)
20 dkg margarin
2 dl langyos tej
20 g élesztő (nálam 1 cs szárított Dr Oetker)
2 tojás a tésztába + 1 a kenéshez
1 tk só, 1 tk cukor
(Én fél adagot csináltam tehát 30 dkg lisztből és 1 nagy tepsivel lett)



Tejmentes recept:

60 dkg GM liszt (nálam 20 dkg Nutri free mix per pane, 20 dkg Schar mix B, 10 dkg Old miller's, 10 dkg rizsliszt)
25 dkg Liga margarin
1,5 dl langyos víz
20 g élesztő (nálam 1 cs szárított Dr Oetker)
2 tojás a tésztába + 1 a kenéshez
1 tk só, 1 tk cukor

A hozzávalókat összegyúrjuk és fél órát pihentetjük.Vékony csíkokat sodrok kb 20 cm és pereccé formálom. A tetejét egész tojással kenem. Forró sütőben sütöm, 180 fokon.
Mikor nagyjából félig megsült (8-10 perc szerintem), és elkezd színt kapni, sóhabot csepegtetek rá.


Sóhab:


4 ek víz
2 ek liszt (én Nutri free és rizsliszt keveréket csináltam, fele-fele arányban)
1 csapott ek. só
Addig sütöm, amíg szép színe lesz.





2015.05.08.-án készült tejmentesen






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése