2015. július 22., szerda

Cukkini leves



Itt a szezonja a cukkininek,egy könnyű,finom levest hoztam ma.Tavaly készítettem először,több receptet is elolvastam és végül is több recept keverékéből született meg az én levesem :)
Rém egyszerű és hamar kész is van.Szerintem még hidegen is fogyasztható.Főleg ebben a 36 fokban.

Hozzávalók:

1,75 kg cukkini tisztán (most saláta cukkinit vettem és ezt nem kellett hámozni,mert gyenge a héja)
35 dkg sárgarépa tisztán
2 közepes hagyma
3 cikk nagyobb fokhagyma
3 evőkanál kókuszolaj
3 db leveskocka vagy ételízesítő
Bors,pirospaprika
kb 1,2 liter víz
4 dl habtejszín (én nem szeretem a főzőtejszínt,a habtejszín sokkal finomabb a levesbe)

A cukkinit,sárgarépát,hagymát nagy lyukú reszelőn lereszeljük.A fazékba tesszük az olajat és rá a lereszelt hozzávalókat majd az apróra vágott fokhagymát is.Pároljuk.Elég sok levet fog engedni és össze is fog esni,fűszerezzük a borssal,paprikával,leveskockával és felöntjük kb egy liter vízzel.Nem sokáig kell főzni,mert már a párolás alatt sokat puhult.Ha kész akkor a 4 dl tejszínnel még sűrítünk rajta egy kicsit,lehet bele tenni rizslisztet egy evőkanállal de nem szükséges,így is elég sűrű a leves.Én még a vége felé tettem hozzá 2 dl vizet mert nagyon sűrű volt.



 Kicsit tele a fazék :))))





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése