2015. július 7., kedd

Kenyerek 2.

A gluténmentes táplálkozásban legnehezebben a pékárukat (köztük a kenyér,kifli,zsömle) lehet elkészíteni.Nem egyszerű megtalálni a legmegfelelőbb receptet.Én a mai napig újítok,próbálkozom melyik a legfinomabb, legpuhább, legjobb állagú.Mindig variálom a liszteket.Van olyan amikor 5 féle lisztből sütök.
2002-ben amikor belecsöppentünk a GM életbe,azt se tudtam mi fán terem a glutén,persze azóta tudom hogy nem fán terem :)))) Szóval akkoriban nem volt ilyen nagy választék a lisztekben mint manapság.Olyan kenyeret sütöttem,hogy simán önvédelmi fegyvernek is el lehetett volna adni :)) vagy építkezésnél téglának felhasználni :) na azért manapság már jó kenyereket lehet sütni.
Nálam itthon mindig van legalább 7-8 féle liszt.
Próbálom egy helyre tenni a kenyér recepteket,hogy ne kelljen sokat keresni :)
A zsömlék bejegyzés is elkészült :)
Egy másik bejegyzésben már van 10 kenyér recept képekkel,de több nem fért oda ezért itt folytatom :)

Kenyér 11.

12 dkg Nutri free mix per pane liszt
4 dkg Schar Brot Mix Dunkel liszt

3 dkg Hajdina liszt
7 dkg Farmo LP Low protein liszt
4 dkg tápióka keményítő
1 dkg burgonyapehely (1 ek)

5 dkg hántolt napraforgó mag
3 ek étolaj vagy kókuszolaj

1 tk só
2 tk cukor

175 gr kefír
150 ml meleg víz
fél csomag szárított élesztő vagy 12 gr friss

A száraz hozzávalókat mind egy tálba tettem (az élesztőt is) ,jól elkevertem majd az olajat és a meleg vizet is hozzákevertem,de ekkor már a botmixer dagasztószárával. Kb 5 percig kevertem,majd egy jénai formába tettem amit előzőleg olajjal kentem és rizsliszttel szórtam meg,olajozott kanál hátával egyenletesre simítottam a tésztát.Kelesztettem kb 1 órát,de én nézni szoktam és ha gyorsan kel akkor hamarabb teszem be sülni.Olajjal kenem a tetejét sütés előtt.200 fokon kb 30 percet sült.







Kenyér 12. (Többmagvas kenyér):

5 dkg Nutri free mix per pane liszt
7 dkg Schar Mix It! universal liszt
5 dkg Schar Brot Mix Dunkel liszt

3 dkg Hajdina liszt
7 dkg Farmo LP Low protein liszt
1 dkg burgonyapehely

3 dkg hántolt napraforgó mag
2 dkg kölesliszt
1 dkg lenmagpehely
2 ek étolaj vagy kókuszolaj

1 tk só
1 tk cukor

350 ml meleg víz
fél csomag szárított élesztő vagy 12 gr friss (én szárítottat használok mindig)

A száraz hozzávalókat mind egy tálba tettem (az élesztőt is) ,jól elkevertem majd az olajat és a meleg vizet is hozzákevertem,de ekkor már a botmixer dagasztószárával. Kb 5 percig kevertem,majd egy szilikon formába tettem,olajozott kanál hátával egyenletesre simítottam a tésztát.Kelesztettem kb 1 órát,de én nézni szoktam és ha gyorsan kel akkor hamarabb teszem be sülni.Olajjal kenem a tetejét sütés előtt.200 fokon kb 30 percet sült.











2 megjegyzés:

  1. AKKOR DURVA, HA A HAJDINA, A KUKORICA ÉS A BURGONYA IS TILTÓLISTÁN VAN, KEVÉS LISZTET LEHET TALÁLNI IYEYT...JA ÉS ÉLESZTŐMENTES IS LEGYEN!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt fejtsd ki légyszíves mert nem értem mire írod.

      Törlés