2015. október 1., csütörtök

Kókuszos torta



Fiam születésnapjára készítettem ezt a tortát.A Raffaelló szelet receptje szerint készült,csak tortaformában és annyit változtattam rajta ,hogy a tetejére csokit öntöttem :) Így már olyan Raffaellós-hólabdás feelingje van :)
22 cm-es tortaformában készítettem.
Hozzávalók:

Tésztához:
6 db tojásfehérje
150 g kristálycukor
100 g rizsliszt
100 g kókuszreszelék

Krémhez:
6 db tojássárgája
2 csomag vaníliás pudingpor
6 dl tej
100 g kristálycukor

60 g kókuszreszelék
100 g porcukor
250 g margarin vagy vaj

Tetejére:
kb 70 gr Tibi étcsokoládé
1 ek olvasztott kókuszzsír

A tojások fehérjét kemény habbá verem, apránként beleszórom a cukrot,de közben folyamatosan robotgéppel dolgozom. A lisztet és a kókuszreszeléket összekeverem, majd óvatos mozdulatokkal hozzákeverem a habhoz itt már fakanállal. Sütőpapírral bélelt tortaformába teszem és 170 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig sütöm. A formában hagyom kihűlni.
A tojások sárgáját kikeverem a pudingporral, 1 dl tejjel és 100 g kristálycukorral, majd a többi (5dl) forrásban lévő tejhez öntöm és sűrűre főzöm. Hagyom kihűlni de többször megkeverjük nehogy csomós legyen ha kihűl. A margarint a porcukorral és a kókuszreszelékkel habosra keverem, majd összekeverem a kihűlt pudinggal.
A kihűlt tésztát kettévágtam,a krémből valamennyit szedtem ki habzsákba,ez majd a végén a díszítéshez kell,a többi krémet elfeleztem és az egyik felét rákentem az alsó lapra,rátettem a felső lapot azt is megkentem a krémmel,az oldalát is.Az oldalát meghintettem kókuszreszelékkel.A csokit a kókuszzsírral megolvasztottam,nem kell forróra olvasztani mert akkor összecsomósodik a csoki.Én mikróban szoktam csinálni.Ráöntöttem a tortára,egy hosszú késsel óvatosan minden irányba "terelgettem" a csokit és hagytam,hogy hanyagul folyjon le a torta oldalán :) majd hűtőbe tettem dermedni.Mikor a csoki megkeményedett,akkor díszítettem a tortát.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése