2016. január 23., szombat

Brokkoli tócsni liszt nélkül



A pár nappal ezelőtti karfiol tócsnin felbuzdulva ma brokkoli tócsni készült :) Nagyon finom lett ez is :)
Szintén a Paleo és IR diétába is beilleszthető. Kevés CH tartalommal.

Tápértékek 100 gr kész ételben:

Kalória:46
Szénhidrát:2,3 gr
Zsír:1,8 gr
Fehérje:4,63 gr

Hozzávalók:

950 gr brokkoli (ez már tisztított és reszelt állapotban volt ennyi)
3 db M tojás (150 gr volt héj nélkül)
Fél kávéskanál őrölt bors
3 teáskanál só
1 kávéskanál Lucullus fokhagyma granulátum
2 csapott evőkanál (10 gr) útifűmaghéj (nem a liszt állagú hanem a héj)

Először is a brokkolit megtisztítottam leveleitől,megmostam,rózsáira szedtem és lereszeltem nagy lyukú reszelőn.Nekem vagy egy elektromos daráló többféle betéttel és azzal pikk-pakk le volt darálva.
Majd hozzáadtam az útifűmaghéj kivételével mindent.Ezt azért nem tettem hozzá,mert a recept nem írta,de mivel a só miatt levet eresztett a brokkoli így indokoltnak véltem,hogy teszek hozzá,nem akartam lisztet tenni.De nyugodtan hozzá lehet tenni egyszerre mindent a brokkolihoz.Állni hagytam kb fél órát,hogy az útifűmaghéj felszívja a nedvességet.
Majd egy jó minőségű serpenyőben (azért kell a jó minőség mert minimális zsiradékkal sütjük és le ne égjen) kb bab nagyságú (nem lóbab :)) ) kókuszzsírt olvasztottam fel és halmokat tettem a serpenyőbe,ellapogattam kb kisujjnyi vastagra.Mikor az alja megsült akkor egy sült fordító lapáttal megfordítottam.
Zsírt többször nem kell hozzá adni,nem fog leégni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése