2016. február 11., csütörtök

Pogácsa leveles tésztából


Egy ideje már meg akartam csinálni leveles tésztából a pogácsát,elképzeltem hogy olyan lesz mint a Fornettis pogácsa,hát nem lett olyan,de nem is lett rossz sem.Javítanivaló egyedül a magasságában van,sütés után azt hittem zsíros maradt,de miután kihűlt már nem volt olyan.Lehet hogy egy kis sütés még ráfért volna,de nem mertem tovább nehogy megégjen.
A leveles tésztát úgy készítettem mint a Krémesnél csak most tettem a tésztához sót is.
Tehát:
25 dkg Il Pane di Anna nyújtható kenyérliszt
1 dl víz
1 kávéskanál só
25 dkg Rama margarin
5 gr ecet (10%-os)

Most nem írom le megint hogyan csináltam,a krémesnél megtalálható fázisképekkel hosszabban,most képet sem csináltam annyit.De 1-2 képet azért mutatok :)

Az utolsó 20 perces pihentetés után ujjnyi vastagra nyújtottam a tésztát majd négyzetekre vágtam (azért nem pogácsaszaggatóval készítettem kerekre,mert akkor sok lett volna a leeső rész és azt már leveles tésztánál nem lehet újra gyúrni és nyújtani) így nem volt hulladék :) és egyszerűbb is így vele dolgozni.Megszórtam reszelt sajttal majd 200 fokos sütőbe toltam 20 percre állítva az órát,5 perc után 230 fokra felvettem a hőfokot mert úgy láttam sok zsiradék sül ki belőle és nem lesz leveles,majd 10 perc után ismét 200 fokra vettem vissza félvén hogy megég,végtére is pogácsa lesz nem parittya lövedék :))) így sütöttem még 5 percet (tehát összesen 20 percet sült).
Amit így az első sütés után leszűrtem ebből az egészből,hogy szerintem vastagabbra kellene nyújtani legközelebb a tésztát és akkor nem marad ilyen lapos,mondjuk ettől baromi finom lett,és nem 200 fokon sütni hanem magasabb hőfokon,hogy megemelkedjen a tészta,ettől függetlenül jó lett nagyon,vissza kellett fognom magam hogy ne egyek sokat belőle :) ja és leveles lett,szépen látszanak a rétegek.
Azért azt tudjuk hogy gluténmentesen nehéz légiesen könnyű pogácsát készíteni,sőt nem is láttam még olyat.

 Szimpla hajtás...

 Dupla hajtás...


 A szimpla és a dupla hajtást is kétszer csináljuk meg.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése