2016. április 30., szombat

Ballagási torta



Soha nem készítettem még fondant bevonatos tortát,igazából tortát sem nagyon szoktam,kb két kezemen meg tudom számolni eddig hányszor sütöttem :) inkább a sütemények fekszenek nekem jobban...De a fiam ballagására úgy gondoltam meglepem egy igazi ballagási tortával,első és egyúttal utolsó ballagásán :) Számtalan képet és videót megnéztem mire belefogtam,Dobos Beától segítséget is kaptam telefonon,mit hogyan csináljak és mit ne :) Köszönöm neki még egyszer.

Készítettem 2 piskótát.Egy kisebbet és egy nagyobbat.A tepsi méretek annyira nem fontosak hogy cm-re ennyi legyen mint nekem,de nagyjából ilyen méretek legyenek,lényeg,hogy egyik kisebb másik nagyobb legyen a két méretű könyv miatt.

Nagyobb tepsi:
6 db M-es méretű tojás
8 ek cukor
9 ek rizsliszt
Fél csomag sütőpor
csipet só
Fél dl olaj
Megsütjük 180 fokon 20 perc kb 28*35 cm-es tepsiben

Kisebb tepsi:
5 db M-es méretű tojás (Igen itt eggyel kevesebb a tojás,nem elírás)
8 ek cukor
9 ek rizsliszt
Fél csomag sütőpor
csipet só
Fél dl étolaj vagy kókuszolaj
Megsütjük 180 fokon 20 perc kb 23*32 cm-es tepsiben.

A csoki krémet BAB blogjáról vettem csak dupla adaggal,tehát 8 tojásból.Ezzel töltöttem a lapokat.

Vajkrém a torta külső kenéséhez a fondant alá:
20 dkg porcukor és 20 dkg teavaj jó habosra kikeverve.

Fondant formázás és recept Kiskukta oldaláról van.
Másfél adagot készítettem,tehát:
1,5 ek Lucullus étkezési zselatin
9 ek víz
1,5 ek margarin vagy vaj (nekem vaj volt)
3 ek méz
porcukor, amennyit felvesz (nekem 1,2 kg volt)

Szükség lesz még ételfestékre.















4 megjegyzés:

  1. Szia Betti! Érdeklődni szeretnék, hogy mikyen ételfestéket hasznàlhatunk biztonsàggal,pl. habot tortadíszítéshez mivel lehetne festeni? Màrti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)éna folyékonyból a Maxcolor-t szoktam venni vagy a Dr Oetker gélt.Az olyan hogy 4 db szín van egy dobozban kis tubusban :)

      Törlés