2016. április 1., péntek

Mini gyümölcstorta diétásan



Nagyon vágytam valami süteményre,valami olyanra ami krémes is,de diétás is egyben.Nem szeretem a száraz süteményeket.A szárazon nem a kekszeket értem hanem mint pl. a piskóta magában,na az nekem már száraz,megakad a torkomon még ha lekvárral is van megkenve :)
Így esett a választásom a gyümölcstortára.A napokban vásároltam is a Lidlben egy 6 db-os mini szilikon gyümölcstorta formát,így gondoltam ideje kipróbálni :)
A Gelutén Import Kft. jóvoltából Il Pane di Anna dolci lisztet használtam hozzá. Ez süteményliszt.

Elkészítése:

Piskóta:

3 tojás (M-es méret)
55 gr eritrit (édesítő 0 kalóriával) (innen:www.egeszsegmarket.hu)
60 gr Il Pane di Anna Dolci liszt (innen:www.egeszsegmarket.hu)

3 tojásfehérjét kemény habbá vertem majd óvatosan hozzákevertem még mindig robotgéppel az eritritet.Ha szép fényes a hab akkor a tojások sárgáját is belekevertem még mindig robotgéppel.Ezután már fakanállal kevertem hozzá a lisztet apránként óvatosan a hab ne törjön.
Formába tettem,nekem ez a 6 db forma (képen) pont tele lett ezzel az adag tésztával.
Előmelegített 180 fokos sütőbe tettem és alsó-felső sütésen 12 percet sütöttem.
Érdemes még melegen (nem forrón) kivenni a formából és megfordítani mert az a része lesz töltve,díszítve.

Krém:

1 csomag Haas vaníliás pudingpor (40 gr)
3 dl 1,5 %-os tej
3 db süssina édesítő tabletta
40 gr eritrit

Tetejére:

Haas piros tortazselé

A pudingot a tejben a süssinával megfőzöm,ha jó sűrű és "puffog" akkor leveszem a gázról,belekeverem az eritritet és letakarva félre teszem (azért letakarva ,hogy ne bőrösödjön be). Időnként megkeverem.
Ha kihűlt a krém akkor a sütemények tetejére kenem a mélyedésbe,pontosan elég lesz a krém a 6 db süteményhez.Díszítem a tetejét gyümölccsel,majd Haas piros tortazselét készítek a zacskón lévő leírás szerint és óvatosan kanalazok a gyümölcsök tetejére. Hamar dermed a zselé,ha túl gyorsan kötne akkor fel lehet újra melegíteni.

Kiszámoltam a tápanyag tartalmát is egy egész tortára kiszámolva.
Kalória:110
Fehérje:4 gr
Szénhidrát:13 gr
Zsír:4 gr














Rizslisztből is tökéletes






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése