2016. április 22., péntek

Mini kalácsok



A napokban sütött Töltött vágott kifli készítése közben jött az ötlet,hogy édesen is el fogom készíteni :)
A tészta receptje ugyanaz csak több cukorral készítettem. 4 féle töltelékkel töltöttem a kifliket/kalácsokat. Diós,mákos,kókuszos és kakaós.
El lehet készíteni fahéjjal is vagy akár almás-diós töltelékkel :) szerintem még túrósan is finom lehet :)

Tészta:

250 gr Il Pane di Anna új nyújtható kenyérliszt (innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
25 gr cukor
1/2 csomag szárított vagy 12 gr friss élesztő
2 evőkanál (20 gr olvasztott kókuszzsír)  (innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
210 gr meleg tej (vízzel is lehet és akkor tejmentes)
Só nem kell bele mert van a lisztben.

Töltelékek:

Diós:
2 evőkanál darált dió
1 evőkanál cukor
kevés reszelt citromhéj

Mákos:
2 evőkanál darált mák
1 evőkanál cukor
kevés reszelt citromhéj

Kakaós:
2 evőkanál keserű kakaópor
2 evőkanál cukor

Kókuszos:
2 evőkanál kókuszreszelék
1 evőkanál cukor

A tésztához a száraz hozzávalókat (élesztőt is) összekevertem egy tálban majd ment hozzá az olaj és a víz.Robotgép dagasztószárával kikevertem,enyhén lágy volt a tészta,de nem vészes,lisztezett szilikonlapra borítottam görgettem erre-arra így mindenhol lisztes lett,ekkor tudtam formázni,addig ragadt volna egy kicsit.4 felé vettem golyókat formáztam kinyújtottam kb 15*25 cm négyszögletes lappá,de forgattam közbe nehogy leragadjon,majd közepére tettem az egyik tölteléket úgy hogy a szélein mindenhol kb 1-2 cm maradjon üresen mert ezeket a részeket fel kell majd hajtani.Miután minden oldalról felhajtottuk a tésztát akkor tekercset formázunk belőle.
(Zárójelben jegyzem meg,hogy a tésztát nyújtás után meg lehet kenni olvasztott vajjal vagy kókuszzsírral és úgy tegyük rá a tölteléket és akkor a töltelék nem lesz száraz,én ezt nem tettem meg mert nem volt eszembe,ezért írom ide,hogy ezt szerintem nem kellene kihagyni)
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 50 fokon 30 percet kelesztettem.
Ezután kivettem a tepsit,a sütő hőfokát felemeltem 180 fokra.Tojással kentem le a kalácsokat és visszatettem a sütőbe és kb 20 percig sütöttem.Ekkor már ilyen szép színe volt mint a képen.
Könnyű levegős és puha volt a tészta,egyáltalán nem kemény és nem érezni hogy GM lisztből van :)

Ez a tészta UNIVERZÁLIS,sósat,édeset bármit el lehet vele készíteni.Kelt tésztákhoz tökéletes :)



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése