2016. április 10., vasárnap

Töltött vágott kifli



Ezt a receptet tegnap láttam meg az Apróséfen,és már akkor tudtam,hogy ma vacsorára el fogom készíteni.
Én a pita tészta receptjét használtam amit a gyrosnál is és még egyéb másnál is :) Tudom,hogy az nagyon jó és nyújtható tészta.

Hozzávalók:

Tészta:

250 gr Nutri free mix per pane liszt (innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
5 gr cukor
5 gr só
1/2 csomag szárított vagy 12 gr friss élesztő
2 evőkanál (20 gr kókuszzsír)  (innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
210 gr meleg víz

Töltelék:

140 gr csemege kukorica
125 gr sonka (főtt vagy szeletelt,nekem most Dulano szeletelt csirkemell sonka volt)
1 db közepes lila hagyma kockára vágva
5 evőkanál pizzakrém (nekem nem volt itthon csak kb 2 ek így a többit ketchuppal pótoltam)
Ezeket összekeverjük.

Szükség lesz még reszelt sajtra a tetejére.

A tésztához a száraz hozzávalókat (élesztőt is) összekevertem egy tálban majd ment hozzá az olaj és a víz.Robotgép dagasztószárával kikevertem,enyhén lágy volt a tészta,de nem vészes,lisztezett szilikonlapra borítottam görgettem erre-arra így mindenhol lisztes lett,ekkor tudtam formázni,addig ragadt volna egy kicsit.4 felé vettem golyókat formáztam kinyújtottam kb 15*25 cm négyszögletes lappá,de forgattam közbe nehogy leragadjon,majd közepére tettem a töltelékből úgy hogy a szélein mindenhol kb 2 cm maradjon üresen mert ezeket a részeket fel kell majd hajtani.Miután minden oldalról felhajtottuk a tésztát akkor tekercset formázunk belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 50 fokon 30 percet kelesztettem.
Ezután kivettem a tepsit,a sütő hőfokát felemeltem 180 fokra.
A tésztát középen bevagdostam hosszába,vigyázva el ne vágjuk,kissé szétnyitottam és tejjel kevert tojássárgájával kentem le.Azért ezzel és nem egész tojással,mert tegnapról maradt tojássárgája és így nem akartam feleslegesen egy tojást ezért elhasználni.Tettem hozzá egy kortynyi tejet elkevertem és azzal kentem a tésztát.Miután lekentem megszórtam sajttal,a mélyedésbe is dugdostam,és betettem sülni alsó felső sütésen 180 fokon.28 percig sütöttem,de nézegettem közbe,mert mivel még nem csináltam ilyet nem tudtam meddig kell sütni.
Nagyon-nagyon finom lett :) Mindenkinek ajánlom az elkészítését.
Édesen is lehet esetleg dióval,kakaóval,túróval stb csak akkor édesebbre kell a tésztát csinálni.






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése