2016. május 14., szombat

Epres mascarpone krémmel töltött szülinapi torta



Anyukám szülinapjára készítettem ezt a tortát :) Ő nem lisztérzékeny,csak azért készítettem gluténmentesen,hogy én és a Fiam is tudjunk enni belőle,és egyébként sincs búzaliszt a konyhámban :) A ballagási tortáról maradt fondant és most hasznosítottam.
A tészta most nem rizslisztből,hanem Il Pane di Anna sütilisztből készült.

Piskóta:22 cm átmérőjű tortaformához

4 tojás
3 púpos evőkanál Il Pane di Anna süteményliszt (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
1 evőkanál holland kakaópor
4 csapott evőkanál cukor

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a kakaóporral elkevert lisztet.
A tortaformát sütőpapírral kibéleljük majd beleöntjük a tésztát és előmelegített 180 fokos sütőben sütjük kb 20 percig. Tűpróba!!

Krém:

25 dkg mascarpone
5 dkg porcukor
10 dkg eper pürésítve

A mascarponet a porcukorral robotgéppel kikeverjük majd az eperpürét apránként hozzákeverjük még mindig robotgéppel.

Fondant:

Kiskukta oldaláról van,de én még a ballagási torta maradékot használtam :)

Vajkrém a torta külső lekenéséhez:

10 dkg teavaj
10 dkg porcukor
Habosra kikeverni

Ha kihűlt a piskóta akkor kettévágjuk,megtöltjük az epres krémmel,visszahelyezzük a tetejét.Én egy tányér segítségével lefaragtam kicsit a torta széléből,hogy szép egyenletes legyen majd vajkrémmel körbe kenjük a tortát,ez a vajkrém jobb a fondant alá.Egy éjszakára hűtőbe tesszük.
Másnap fondanttal vonjuk be és díszítjük.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése