2016. május 25., szerda

Kókuszgolyó kakaós tésztába burkolva



Valami olyan receptet kerestem ami sokáig eláll,könnyű szállítani,könnyen elkészíthető és finom is :) Akkor találtam rá erre a receptre Angéla WebCuki oldalán,és megpróbáltam gluténmentesen elkészíteni Il Pane di Anna süteménylisztből.Nekem jóval több lisztet igényelt a tészta.

Így készítettem el:

Hozzávalók:

Tésztához:

2 db tojássárgája
1 db tojásfehérje
550 gr Il Pane di Anna süteményliszt (más lisztből eltérhet a súly) (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
1 vanília cukor
200 gr porcukor
3 evőkanál (ez 15 gr) kakaópor
250 gr lágy Liga margarin
1 csomag sütőport is ír a recept de én nem tettem bele,mert a süteményliszt tartalmaz térfogatnövelőt.

Töltelékhez:

1 tojásfehérje
100 gr porcukor
120 gr kókuszreszelék

Elkészítés:
Egy tálban robotgéppel kikeverjük a tojások sárgáját és a fehérjét a porcukorral,vanília cukorral,kakaóval és a lágy margarinnal.Mikor már krémszerű az állaga akkor adtam hozzá apránként a lisztet,de már fakanállal kevertem bele.Hűtőbe tettem kb 30 percre,míg a tölteléket elkészítem és a sütő felmelegszik 180 fokra.
A töltelékhez felvertem a tojásfehérjét majd hozzáadtam a porcukrot és a kókuszreszeléket.Nekem így nem állt össze a töltelék ezért adtam hozzá kevés vizet,kb 3 evőkanállal.Az a lényeg hogy kis golyókat tudjunk belőle formázni,amit majd beburkolunk a tésztával.Nekem kb 2 cm átmérőjű volt a kókuszgolyó.
Ezután a tésztából nagyobb darabot veszünk a kezünkbe, golyóvá formáljuk, kilapítjuk, közepébe tesszük a kókuszgolyót és beburkoljuk a tésztával.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a tésztát és előmelegített sütőben 180 fokon kb 25 percet sütjük alsó felső sütésen.
Kicsit megrepednek a golyók,de ez nem baj :) Csúnya de finom kategória :))
Nekem 25 db lett ebből az adagból és egyenként kb 6-7 cm átmérőjűek.

Ez a tészta szerintem nagyon jó lehet kekszhez,mert nem esik szét atomjaira,nem porlad hanem teljesen egyben marad,roppanós állagú.









2 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam töltve és töltetlenül is, finom, többnaposan puha, mint egy mézes süti. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés