2016. május 26., csütörtök

Puncsgolyó



Volt még maradék kekszem amit hetekkel ezelőtt csináltam ( kb 6 hete ) ,semmi baja nem volt egyáltalán.De már valamit kezdenem kellett vele,kókuszgolyót nem akartam,így kutattam a neten mit is lehetne készíteni ebből a cirka 36 dkg kekszből:)) A puncsgolyón akadt meg a szemem,főleg hogy nagyon gyorsan készen van. A receptet Andi konyhája oldalon láttam,de módosítanom kellett rajta nem is keveset.Én pl cukrot nem tettem bele,mert van a kekszben is és a lekvárban is,fölösleges tovább cukrozni.
A képen látható mennyiség lett ebből az adagból.

Így készítettem el:

300 gr darált keksz
200 gr eperlekvár (barack nem volt itthon)
0,5 dl víz
1/2 üveg rumaroma
70 gr mazsola
2 evőkanál (20 gr) kakaópor

Forgatáshoz a maradék 60 gr darált keksz (360 gr kekszből ez a maradék) ez bőven elég volt.

Ha kekszet kell készíteni azt így csináltam:

25 dkg Il Pane di Anna sütiliszt (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
1 vanília cukor
12,5 dkg Liga margarin
6 dkg porcukor
1 tojás
Összegyúrjuk, fél-1 órára hűtőbe tesszük.Rizslisztezett sütőpapíron nyújtottam kb ujjnyi vastagra.Sütőpapírral együtt a gáztepsibe húztam a tésztát. Előmelegített sütőben sütöttem 170 fokon aranysárga színre, kb 15-20 perc alsó felső sütésen.
Ha kihűlt akkor kézzel simán össze lehet morzsolni.



A lekvárt, vizet, rumaromát, mazsolát és kakaóport egy kis lábasba tettem majd összemelegítettem,nem forraltam csak éppen meleg lett.Hozzákevertem a darált kekszet,1 órára hűtőbe tettem, majd golyókat formáztam belőle és a darált kekszbe forgattam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése