2016. június 14., kedd

Kókuszos tejbegríz torta



Már régen,kb egy éve elmentettem ezt a receptet,mely itt található,ma végre el is készítettem. Valamelyest át kellett alakítani,mivel azokkal a hozzávalókkal nekem nagyon kemény lett volna.

Hozzávalók:

5 dl tej
120 gr rizsdara (Innen:Egészség Market)
8 szem Süssina édesítő (vagy 100 gr cukor)
100 gr teavaj
csipet só
50 gr kókuszreszelék

Tetejére:

2 dl habtejszín (én nem használom a Hulalát,helyette állati habtejszínt használok)
150 gr jó minőségű étcsoki (most a Lidlben kapható J.D.Gross márkájút használtam mert az volt itthon,még ajándékba kaptam,van rajta allergén infó és jó.Ezek kicsi kockák külön csomagolva dobozban)

A tejet elkezdem melegíteni a sóval és az édesítővel,majd beleteszem a vajat is,ha már forrás közelében van a tej akkor nagyon lassan hozzáöntöm a darát közben folyamatosan kevergetve,mert különben összecsomósodik.Ha "puffog" akkor hozzá lehet keverni a kókuszreszeléket is.Lehúzzuk a tűről majd formába töltjük.Nekem nem volt 16 cm-es formám mint az eredeti receptben,így a püspök kenyér formába tettem,de előtte folpackkal és alufóliával kibéleltem,hogy könnyebben ki tudjam majd venni.. 24*11 cm a forma.Elsimítottam a tetejét vizes kanállal,azért azzal mert már kezdett keményedni és vizes kanállal könnyebb volt.

A tetejéhez a tejszínt feltettem egy lábasban melegedni és beletettem a csokit is,majd miután elolvad a csoki az egész masszát a tejbegríz tetejére öntöttem.Hagytam állni egy éjszakát,mert nehezen dermed a csoki.
Másnap megszórtam a tetejét kókuszreszelékkel.

Ilyen csokit tettem bele:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése