2016. július 10., vasárnap

Felhőkenyér, felhőlángos liszt nélkül



Pár hónapja tűnt fel ez a recept az interneten,nagyon sokszor belebotlottam már,kinek ez kinek az a véleménye róla...vannak rossz és vannak jó kommentek. Félve fogtam hozzá,tartottam tőle,hogy nem lesz finom.De...hál istennek nem ez történt :)) szerintem nagyon finom lett,persze a tojás dominál benne mivel a túrón kívül még az van benne :)
Nagyon gyorsan készen van,nem több mint fél óra volt az egész művelet,két tepsivel készítettem,ez 8 db lángos lett.

Hozzávalók:

6 db M-es tojás
200 gr túró (nekem csak Meggle light túró volt itthon és az 180 gr így annyit tettem bele)
1 csomag sütőpor (12 gr)
kevés só

Először is bekapcsoltam a sütőt 180 fokra alsó-felső sütésen,mert mire felmelegedik addigra a tésztát is kikeverem,ez pár perc volt.
A tojások fehérjét felvertem kemény habbá,a sárgáját kikevertem a túróval,a sütőporral és a sóval.
Ezután a habot óvatosan belekevertem a túrós masszába,vigyázva hogy a hab ne törjön össze.Tepsibe sütőpapírt tettem és halmokat tettem rá kellő távolságra egymástól,mert nem tudtam,hogy a sütőportól mennyire fog nőni.4 halmot tettem a tepsire.Ezután sütöttem 12 percig a tésztát,nekem ennyi idő volt míg szép halványbarna színt kapott,de ez eltérő is lehet,sütőfüggő.Majd ismét sütöttem egy tepsivel,így 2x12 perc volt a sütés és az előkészület is kb 5-6 perc.Ezért írtam ,hogy kb fél óra mindennel együtt :)
Nem kell megijedni,ha a sütőből való kivétel után összeesik a tészta,ez így természetes.Nem lesz kemény.
Amikor készen volt akkor lett Felhőkenyér ,de én tettem rá fokhagymás tejfölt és reszelt sajtot és így már Felhőlángos lett belőle :)

100 gramm kenyér tápértéke tisztán feltét nélkül:
kcal: 132.12
fehérje: 12.98 gr
szénhidrát: 2.41 gr
zsír: 7.49 gr

Itt jegyzem meg,hogy nekem egy kenyér 36-40 gr volt.








4 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, ki fogom próbálni. Ez a recept jobban tetszik, mint amiben krémsajt van. Ez tényleg diétás és könnyú recept.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm szépen a receptet

    VálaszTörlés