2016. július 30., szombat

Húsos csiga


Ma lasagne-t készítettem ebédre és úgy gondoltam,hogy dupla adag ragut készítek,2/3 át a lasagnehoz rakom a maradék 1/3 ból pedig csigát készítek vacsorára :)
Lasagne recept itt nálam.
A csiga tészta receptjét a Malena konyhája oldalon találtam,csak ott édesen van fahéjas töltelékkel.

Ragu elkészítése:(ez már az a mennyiség ami a csigához kell)

Hozzávalók:
 
350 gr darált hús
2 evőkanál kókuszzsír (Innen:Egészség Market) 
2 db nagyobb sárgarépa lereszelve nagy lyukú reszelőn
1 db nagyobb fehér répa szintén reszelve
1 nagyobb hagyma kockára vágva
2 cikk fokhagyma apróra vágva
4 ek ketchup
Paradicsompüré (picike üvegeset szoktam venni Dawtona a neve 80 gr)
Oregano, bazsalikom, kakukkfű, só, bors
Ezekből ragut készítünk.

Olajon a hagymát megdinszteljük majd mehet hozzá a hús,fehéredésig sütjük,majd a fűszerek,ketchup, paradicsom püré és a reszelt zöldségek.
Ha kész akkor hűtjük.

Csiga tészta:

Hozzávalók:

250 gr Nutri free mix per pane kenyérliszt (Innen:EgészségMarket)
50 gr Nutri free mix per pasta Fresca tésztaliszt (Innen:EgészségMarket)
220 ml meleg tej
1 cs szárított vagy 20 gr friss élesztő (én szárítottat használok mindig)
1
teáskanál cukor (5 gr)
2
teáskanál só (10 gr)
2 evőkanál kókuszolaj (20 gr) (Innen:Egészség Market)

1 teáskanál szárított oregano (1 gr)



Először a száraz hozzávalókat összekevertem egy tálban,majd hozzáadtam az olajat és a tejet és robotgép dagasztóspiráljával kidagasztottam,kb 5 percig kevertem.40 percet kelesztettem letakarva a tálban.Ezután olajozott szilikon nyújtólapra tettem a tésztát és kinyújtottam kb fél cm vastagra.Szétterítettem rajta a kihűlt ragut,megszórtam reszelt sajttal,feltekertem óvatosan,nekem egy helyen el is szakadt a tészta mert kegyetlenül kelt.Egy 25*35 cm-es tepsibe tettem sütőpapírt.Kb másfél ujjnyi vastagra vágtam a csigákat vizes késsel és egymás mellé tettem őket majd 50 fokos sütőben még 30 percet kelesztettem.Ezután kivettem a tepsit,a hőfokot 180 fokra emeltem alsó-felső sütéssel,a csigákat sajttal szórtam és vissza tettem sülni 30 percre.









 Kelesztés előtt...

 kelesztés után...









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése