2017. január 12., csütörtök

Sajtos kréker,TUC keksz 4 hozzávalóból


A napokban már elkészítettem ezt a kekszet (nem ilyen formával) de most lisztet váltottam,Mester család házi kenyérlisztet használtam. A sütiliszttel is jó volt,azzal omlósabb volt a tészta,ezzel a házi kenyérliszttel sokkal sokkal jobb,kemény (nem fogtörős :)) ) roppanós lett a tészta.Ilyen sokat számít,hogy milyen liszttel dolgozunk.
Eredeti recept itt.

Hozzávalók:

125 gr hideg teavaj (most Rama margarint használtam)
125 gr Mester család házi kenyérliszt (innen:egészségmarket)
125 gr reszelt trappista sajt
1 db M-es tojás sárgája
Ha valakinek nem elég sós a tészta a sajttól akkor azt is lehet tenni bele.

A hozzávalókat összegyúrjuk,hűtőben pihentetjük fél-1 órát. Attól függ mennyire lágy. Most nem volt olyan lágy a tészta mint a sütiliszttel.Rizslisztezett szilikon lapon kinyújtottam kb 3-5 mm vastagra és formákat szaggattam belőle,sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
180 fokon alsó felső sütésen 12-15 percet sütöttem,vigyázni kell meg ne égjen,mert keserű lesz a sajt miatt.Sütőfüggő tehát akár hamarabb is készen lehet,mint az eredeti receptben,vagy később :)
Ebből az adagból a képeken látható tepsivel lett és az a 4 db TUC valamint a B betűs keksz.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése