2017. április 4., kedd

Csavart kalács


14 év gluténmentes életünk alatt nem sütöttem még kalácsot. Leginkább azért mert jobban a süteményeket szeretjük mint a kelteket :) A bejgli receptet használtam mert azt tudom,hogy nagyon jó :) és tényleg...

Hozzávalók:

250 gr Nutrifree mix per pane liszt (innen:egészségmarket)
1/2 cs szárított vagy 12 gr friss élesztő (én szárítottat használok mindig)
50 gr cukor

1 db M-es tojás (55 gr volt)
55 gr puha vaj
120 gr meleg (nem forró) tej
5 gr keserű kakaópor de csak a tészta felébe kell majd

Tetejére tojás.

A lényeg ,hogy a tojás,a vaj és a tej együtt 230 gr legyen.Először a tojást és a vajat tettem egy mérőpohárba és mivel ezek együtt 110 gr-ok voltak így már csak 120 gr meleg tejjel kellett kipótolni, hogy meglegyen a 230 gr összesen.

A liszthez tettem a cukrot,és az élesztőt,elkevertem és hozzáöntöttem a tejes-vajas-tojásos cuccot.Robotgép dagasztóspirállal kikevertem,ketté vettem és az egyikbe belekevertem 5 gr kakaót. Letakarva pihentettem 45 percet.
Majd rizslisztezett szilikonlapra borítottam,kinyújtottam mindkettőt kb 27*20 cm téglalappá,feltekertem külön külön majd a képen látható módon csavartam,formáztam. Üveg formába tettem,50 fokos sütőben kelesztettem 35 percet,majd tojással kentem és 180 fokon alsó felső sütésen sütöttem 25 percet,ez lehet több vagy kevesebb is,sütőfüggő,nem győzöm eleget írni.
Nagyon finom kalácsot kaptam :)

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése