2017. április 30., vasárnap

Keksz tej-,tojás-, és gluténmentesen


Pár napja készítettem ezeket a kekszeket egy találkozóra :) néhány kedves ismerősömmel találkoztam és volt aki tejérzékeny így természetesen nem tettem bele tejet.
A recept a mandula (vagy barackmag) tésztája. Azt tudtam,hogy az a tészta sütés után kemény és nem esik atomjaira,csináltam már úgy is,hogy lapokat nyújtottam ,mert a mandula formákat igen macerás megtölteni,időigényes.Most ketté vettem a tésztát és az egyik maradt fehér a másik kakaós.

Hozzávalók:

36 dkg Nutri free mix per dolci süteményliszt (Innen:egészségmarket)
25 dkg Liga margarin
22 dkg porcukor
20 dkg darált dió
1 evőkanál keserű kakaópor,de csak a fele tésztába kell

A hozzávalókat a kakaó kivételével összegyúrjuk. 2 felé vettem és az egyikbe belekevertem a kakaóport,kinyújtottam rizslisztezett szilikonlapon 1/2 cm vastagra.Formákat szaggattam belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 15 percig sütöttem 180 fokon alsó felső sütésen.
A világos tészta nem nagyon tartotta meg a formáját de a kakaós igen.Nagyon finom a keksz.Kemény,nem omlik.Sokáig eltartható.
Ebből az adagból 3 tepsivel lett.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése