2017. június 5., hétfő

5 perces fánk Orgran kenyérporból


A tegnapi töltött káposztához kellett valami édes és gyors desszert :)
Mivel volt még Orgran kenyérporból 200 gr maradék (a lángos után maradt ennyi) így gondoltam csinálok fánkot. Elvileg ehhez a kenyérporhoz nem kell se élesztő se sütőpor,de mint utólag kiderült gyakorlatilag sem kellett.Érdekes dolog történt.Mikor összekevertem a tésztát és állni hagytam,egyéb elfoglaltságaim miatt,akkor vettem észre kb 15 perc után,hogy a tészta már a duplájára kelt. Uppssszz gondoltam,hogy akkor ezt gyorsan sütni kell :) pedig nem is volt benne élesztő. Nagyon könnyű légies tészta keletkezett és a fánk ami kisült...húúú nagyon finom :)
Glutén-,tej-, élesztőmentes

Hozzávalók:

200 gr Orgran kenyérpor (innen:egészségmarket)
2 db L-es tojás
Citromhéj
1 csomag Bourbon vaníliás cukor (lehet sima is)
30 gr kristálycukor
100 gr meleg víz

Kókuszzsír a sütéshez

A száraz hozzávalókat összekevertem,majd hozzátettem a vizet és a tojást. Robotgép dagasztószárával kikevertem.Állni hagytam 15 percet majd vizes kanállal a forró olajba kis diónyi halmokat szaggattam.Nagyon meg fog nőni,így vigyázni kell,hogy ne kerüljön sok fánk az olajba. Az olajra is figyelni kell mert ha nagyon forró akkor csak ég benne a fánk.De nem kell neki sok idő tényleg,2 perc alatt megsül az egyik oldala.

Porcukorral és Marikától kapott őszibarack dzsemmel tálaltam :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése