2017. június 13., kedd

Panda torta


Egy 11 éves kislánynak készítettem szülinapjára :) és 260 km-t utazott a torta mielőtt megkapta az ünnepelt :) Reméltem,hogy kibírja az utat :) de bebiztosítva,jégakkuval nem volt gond.
Epres mascarponés krémmel van töltve :)

Hozzávalók a piskótához:

3 L-es tojás
3 evőkanál ( 60 gr) kristálycukor
3 evőkanál ( 60 gr) rizsliszt szitálva (innen:egészségmarket)
1 evőkanál étkezési keményítő (15 gr) (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a liszt,keményítő elegyet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
15 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 180 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágtam.

Krém:

250 gr Mascarpone
50 gr porcukor
2 dl habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
1 csomag Dr Oetker zselatin fix
300 gr összepréselt eper (csak villával nyomkodtam össze nagyjából) + 100 gr darabolva,ez majd töltéskor kell a krémbe nyomkodni.

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixxel,majd hozzákevertem az epret.Ha ez megvan akkor óvatosan beleforgattam a felvert tejszínhabot.
Ez a krém nagyon finom,krémes,lágy ,habos :)
Megtöltöttem a piskóta lapokat.Darabolt epret nyomkodtam a krémbe.A tetejére nem kell krém.
Vajkrémmel kenjük a tetejét és az oldalát.
HŰTJÜK.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

100 gr teavaj
100 gr porcukor
Habosra keverni.

Fondant:

Kiskuktától ismét.

0,5 ek Lucullus étkezési zselatin
3 ek víz
0,5 ek margarin vagy vaj (most kókuszzsírt használtam)
1 ek méz
porcukor szitálva, amennyit felvesz (nekem kb 370 gr volt)

A vízben a zselatint felforrósítjuk,majd a vajat vagy margarint és a mézet hozzákeverjük és addig kavarjuk míg elolvad a vaj.Ezután a porcukor kb feléhez adjuk és elkeverjük majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot,míg nyújtható masszát kapunk.Eleinte ragadni fog,de aztán jól formázható lesz.Én ezt mindig 1-2 nappal hamarabb csinálom meg.

Szükség lesz még ételfestékre.





 Kaptam képet a belsejéről :)


6 megjegyzés:

  1. Kedves Betti! Meg tudnád írni az arányokat 20 centis és 26 centis tortaformához? Még nem döntöttem el, mekkorát készítek a lányom szülinapjára, de a 15 cm biztosan kicsi lenne. Köszönöm, Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húha 😀 ezt már jó rég csináltam,nem is szép a töltése sem 😀 de van itt a blogon 20 illetve 26 cm torta ami epres krémmel van töltve.

      Törlés
    2. Húha 😀 ezt már jó rég csináltam,nem is szép a töltése sem 😀 de van itt a blogon 20 illetve 26 cm torta ami epres krémmel van töltve.

      Törlés
  2. Köszi a választ, valóban találtam hasonlókat.:)

    VálaszTörlés