2017. július 5., szerda

Túrós,gyümölcsös torta


Szülinapra készítettem,gluténmentes és hozzáadott cukrot sem tartalmaz.
Cukor helyett eritritet használtam, mely nem volt egyszerű,ugyanis a piskóta teteje tört és száradt ahogy hűlt ki. Így az előre eltervezett 3 tojásos piskótából lett egy 3 tojásos és egy 2 tojásos,és sütés után mindkettőnek a teteje ment a kukába ugyanis teljesen száraz volt.Így a két tortából lett 3 lap. Ha valaki cukorral csinálja akkor elég egy 3 tojásos piskóta 15 cm-es formában.

Hozzávalók a 3 tojásos piskótához:

3 M-es tojás
100 gr eritritol vagy 90 gr cukor (eritrit innen:egészségmarket)
90 gr rizsliszt szitálva (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként az eritrit (vagy cukor),ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet,hogy a hab ne törjön. 15 cm-es formába öntöttem, melynek az aljára egy 15 cm-es kerek sütőpapírt tettem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!!

Krém:

500 gr túró
2 dl habtejszín felverve kemény habbá
1 csomag Dr Oetker zselatin fix
1 csomag Dr Oetker habfixáló
50 gr eritritol (innen:egészségmarket)
175 gr 12 %-os tejföl
reszelt citromhéj
gyümölcsök (málna,sárgabarack)

A túrót a tejföllel,az eritrittel,a zselatin fixxel,a citromhéjjal elkevertem,majd a tejszínt felvertem a habfixálóval és a túróhoz adtam.Kétfelé vettem és megtöltöttem a piskóta lapokat.Tetejére nem kell.
Hűtőbe tettem.

Tetejére és az oldalára:

125 gr mascarpone
1 dl habfixálóval felvert tejszín
20 gr eritrit (innen:egészségmarket)

Összekeverni és ezzel kenni a torta oldalát és a tetejét díszíteni.

50 gr Tibi étcsokit 1 evőkanál kókuszolajjal felolvasztani és a torta tetejére,oldalára csurgatni.Mehet rá a gyümölcs is.Hűtjük,ha megdermedt a csoki akkor lehet a mascarponés krémmel és más gyümölccsel díszíteni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése