2017. október 23., hétfő

Fűszeres zabropogós

 

Már egy ideje kinéztem magamnak ezt a receptet,olyan jól nézett ki a képeken.És nem csalódtam,tényleg finom :) én csak fél adagot csináltam, de az is lett 3 db nagy gáztepsivel.

Így készítettem:

Hozzávalók:

200 gr nagy lyukú reszelőn reszelt trappista sajt (fele lehet füstölt)
200 gr gluténmentes apró szemű zabpehely (fontos hogy rajta legyen a GM felirat,mert ha nincs akkor nem GM),én Glutenix pelyhet használtam (innen:egészségmarket)
50 gr gluténmentes zabpehelyliszt (ez is GM legyen) itt is Glutenix lisztet használtam (innen:egészségmarket)
1 evőkanál Mester család ételízesítő (innen:egészségmarket)
1 kávéskanál só
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 evőkanál darált csípős paprika
1 teáskanál őrölt kömény
2 db L-es tojás
2 evőkanál (60 gr) tejföl,kefír vagy joghurt,nekem görög joghurt volt itthon

Ízlés szerint mehet bele más fűszer is vagy épp kihagyható az amit valaki nem szeret.

Tetejére:

tojássárgája
magvak

A hozzávalókat egy mély tálba tesszük és jól összegyúrjuk .Az eredeti recept szerint hűtőben pihentetjük 30 percet,de én nem tettem be.
Zabpehely liszttel megszórt szilikonlapon átgyúrtam,majd nyújtottam kb 0,5 cm vastagra és kiszaggattam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem,lekentem tojássárgával és megszórtam magokkal (lehet egész tojás is vagy csak fehérje,nekem volt sárgája a hűtőben megmaradva, ez azért kell,hogy a magok rajta maradjanak sütés után)
180 fokos előmelegített sütőben 15 percet sütöttem. Ha puhábbra akarjuk akkor 10-12 perc, ha ropogósra akkor 15 perc. Én próbáltam mindkettőt.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése