2017. október 31., kedd

Halloween torta


Na ilyet sem csináltam még,kihívás volt,de megoldottam :)) volt benne pár óra meló :) szerintem nem lett rossz.
Egy ismerősömnek készítettem a mai halloween partyra,remélem ízleni fog nekik :)

Hozzávalók a piskótához 25 cm-es formához:

3 db 3 tojásos piskótát csináltam (tehát 9 tojásból)

Piskóta: (3 db ilyet sütöttem)

3 db M-es tojás
3 evőkanál ( 75 gr) kristálycukor
3 evőkanál ( 90 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön. 25 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 25 cm es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 33-35 percig. Tűpróba!!!

Krém hozzávalók:

500 gr mascarpone
4 dl habtejszín
2 csomag Dr Oetker habfixáló
100 gr porcukor
400 gr gesztenyemassza kiolvasztva (lehet 500 gr is,de én csak 200 gr-os csomagost tudtam venni most)

A tejszínt felvertem a habfixálóval. A mascarponet a porcukorral és a gesztenyemasszával kikevertem,majd a felvert tejszínhabot óvatosan kevertem hozzá,ne törjön a hab.Kétfelé vettem a krémet,megtöltöttem a piskótákat.A tetejére nem kell.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét.HŰTJÜK.

Fondant:

Kiskuktától ismét.

1 ek Lucullus étkezési zselatin (10 gr)
6 ek víz (70 gr)
1 ek (15 gr) margarin vagy vaj (most is kókuszzsírt használtam)
2 ek méz (50 gr)
porcukor szitálva, amennyit felvesz, Sweet family porcukor a legjobb (nekem kb 800 gr volt)

A vízben a zselatint felforrósítjuk (nem forraljuk),majd a vajat ,zsírt vagy margarint és a mézet hozzákeverjük és addig kavarjuk míg elolvad a zsiradék.Ezután a porcukor kb feléhez adjuk és elkeverjük majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot,míg nyújtható masszát kapunk.Eleinte ragadni fog,de aztán jól formázható lesz.Én ezt mindig 1-2 nappal hamarabb csinálom meg.
Porcukor és porcukor között nagy különbség van,legjobb a Sweet family,én csak ezt veszem.

Szükség lesz még ételfestékre.



 Étcsoki olvasztva és egy kevés fekete ételfestékkel színezve,ez lesz a pókháló.


 Készül a pók :)))








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése