2017. október 25., szerda

Mákos rétes rizslapból


Már jó régen fel van bontva egy csomag rizslap,és a napokban többször láttam mákos rétest,melyek annyira guszták voltak,hogy muszáj volt nekem is csinálni.
Kiss Dóri receptjét használtam :)
Annyit változtattam rajta (amit nem kellett volna így utólag már tudom), hogy nem 6, hanem 9 db rizslapot használtam fel egy rúd réteshez. Így mivel vastagabb lett a tészta,gumisabb hatású lett,de féltem hogy nagyon vékony lesz úgy a tészta és kireped,szakad (repedni így is repedt sülés közben),de amúgy nagyon finom lett,rengeteg mákkal :))

Hozzávalók ahogy én csináltam:

18 db rizslap
200 gr darált mák
75 gr porcukor
2 evőkanál méz
2 evőkanál rizsdara (innen:egészségmarket)
2 dl tej
Kb 200 gr meggy
Reszelt citromhéj is mehet bele (nekem nem volt itthon)
tetejére olvasztott vaj

Elkészítés:

A mákot,cukrot,mézet, rizsdarát és a tejet egy kis lábasba tettem,felforrósítottam,majd levettem hűlni. Addig előkészítettem a rizslapokat.

Egy sütőpapírt vettem elő,a rizslapokat kb 5 mp re belemártottam vízbe (ne tovább mert akkor nagyon megpuhul és nehéz szétszedni) és a képen látható módon tettem egymásra/egymás mellé őket. A töltelék felét rátettem minden oldalon hagytam üresen valamennyit ,hogy fel tudja hajtani a tésztát.Pakoltam rá meggyet,behajtottam a széleket és a hosszabb oldalánál fogva a sütőpapír segítségével feltekertem,majd áttettem egy sütőpapírral bélelt tepsibe.A második rudat is így készítettem el.
Olvasztott vajjal kentem és előmelegített 180 fokos sütőben sütöttem alsó felső sütésen 20 percet.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése