2017. december 3., vasárnap

Almás pite


Egy kedves ismerősöm -Anita- készítette a napokban már többször is ezt az almás pitét és annyira guszta volt,hogy nem hagyhattam ki az elkészítését :) Én is tej-,tojás-,gluténmentesen csináltam.
Annyira nagyon finom lett :)
Orgran pizza és süteménylisztet használtam :)
Anita receptje itt található.
Én így készítettem:

Hozzávalók a tésztához (28 cm-es formához):

250 gr Orgran pizza és süteményliszt (innen:egészségmarket)
150 gr Liga Margarin
30 gr víz
csipet só
60 gr kristálycukor
10 gr útifű maghéj (Innen:egészségmarket)
A hozzávalókat összegyúrtam és hűtőbe tettem míg a tölteléket előkészítem.

Töltelék hozzávalók:

Annyi almát pucoltam és reszeltem le nagy lyukú reszelőn,hogy kb 70 dkg legyen tisztán,reszelve
50 gr kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag Haas vaníliás pudingpor
20 gr útifű maghéj (Innen:egészségmarket)
őrölt fahéj és őrölt szegfűszeg

Én nem nyomkodtam ki az almát,így leveses volt, de az útifű felszívja a folyadékot és a pudingpor is meg fogja kötni sülés közben.
Összekeverjük a hozzávalókat.

A tésztát rizslisztezett szilikonlapon kinyújtottam,egy gyümölcstorta formát kikenetem kókuszzsírral (pite formám nem volt) és beletettem a tésztát,a lelógó részeket majd a tetejére fogom tenni.
A tészta amikor a formába van, akkor megszórtam rizsdarával,rátettem a tölteléket és a maradék tésztából sütemény szaggatóval kis formákat szaggattam ki :)
180 fokos előmelegített sütőben 45 percet sütöttem.
Sütőfüggő tehát a sütési idő eltérő lehet.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése