2017. december 30., szombat

Dínós torta


Egy kisfiúnak készítettem névnapjára :) glutén-,és laktózmentes kakaós mascarpones krémmel.

Hozzávalók a piskótához 25 cm-es formához:

3 db 3 tojásos piskótát csináltam (tehát 9 tojásból)

Piskóta: (3 db ilyet sütöttem)

3 db M-es tojás
3 evőkanál ( 75 gr) kristálycukor
80 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)
10 gr Tutti holland kakaópor

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a kakaóval elkevert és leszitált lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön. 25 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 25 cm es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 33-35 percig. Tűpróba!!!

Krém hozzávalók:

500 gr laktózmentes mascarpone
6 dl laktózmentes habtejszín
3 csomag Dr Oetker habfixáló
150 gr porcukor
70 gr Tutti holland kakaópor

A tejszínt felvertem a habfixálóval. A mascarponet a porcukorral és a kakaóporral kikevertem,majd a felvert tejszínhabot óvatosan kevertem hozzá,ne törjön a hab.Valamennyi krémet tettem félre majd a torta oldalának kenéséhez, a többit kétfelé vettem és megtöltöttem a piskótákat.A tetejére nem kell.

Vajkrém a tetejére a mintához:

250 gr teavaj
250 gr porcukor
Habosra keverni.

Ételfesték a kívánt szín eléréséhez.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése