2017. december 18., hétfő

Szafi free és reform vegyes zsömle és bagett


Összeházasítottam két lisztet :) Imádom a reform lisztet ,de már fogytán van a világos lisztből pedig jó sok van,így össze kellett őket hoznom :)) Szinte minden nap sütök legalább 6 zsömlét.

Hozzávalók 8 db-hoz:

140 gr Szafi free világos lisztkeverék
140 gr Szafi reform CH csökkentett kenyér és péksüti lisztkeverék
40 gr frissen facsart citromlé
4 gr só
330 gr meleg víz
2 db M-es tojás

A vizet,tojást és citromlevet összekevertem.A liszteket és a sót szintén összekevertem,majd a liszthez öntöttem az összekevert folyadékot és robotgép dagasztóspirállal összekevertem. 10 percet állni hagytam,majd olajos kézzel megformáztam. 8 db lett. Tetejét olajjal kentem.
Előmelegített sütőben alsó felső sütésen 200 fokon 35-40 percig sütöttem.
Nagyon nagyon finom lett,és puha :) Imádom :)

TOJÁSMENTES VERZIÓ LENTEBB!!!








Tojásmentes!!!

Hozzávalók:

140 gr Szafi free világos kenyérliszt
140 gr Szafi reform ch csökkentett kenyér és péksütemény lisztkeverék
40 gr frissen facsart citromlé
4 gr himalája só
430 gr meleg víz

A kétfajta lisztet és a sót elkeverjük egy tálban majd hozzáadjuk a citromlé és a víz elegyét és gyors mozdulatokkal elkeverjük.A liszt magába szívja a vizet. Átgyúrjuk. Pihentetjük 15 percet ,majd enyhén olajos (de tényleg csak épphogy olajos legyen) kézzel gombócokat formázunk és kilapítjuk. Én a nyers tésztát eleve 8 részre osztom (kb 94 gr egy darab) így egyforma súlyú zsömiket kapok. Legegyszerűbb úgy csinálni,hogy a tál a mérlegen van és mindig 94 gr-ot veszek ki belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem,lekenem kókuszolajjal és 200 fokon alsó felső sütésen 40 percig sütöm.
Melegen ne vágjuk fel mert nyirkos a közepe.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése