2018. február 16., péntek

Lángos Szafi lisztekből


Nincs itthon lángos liszt ezért elővettem a jól bevált vegyes zsömle receptet,gondoltam olyan nagy baj nem lehet ha ebből csinálok lángost :)
Elvégre a lángos is kenyér tésztából van általában.

Hozzávalók:

140 gr Szafi free világos kenyérliszt
140 gr Szafi reform ch csökkentett kenyér és péksütemény lisztkeverék
40 gr frissen facsart citromlé
4 gr himalája só
430 gr meleg víz

A kétfajta lisztet és a sót elkeverjük egy tálban majd hozzáadjuk a citromlé és a víz elegyét és gyors mozdulatokkal elkeverjük.A liszt magába szívja a vizet. Átgyúrjuk. Pihentetjük 15 percet ,majd enyhén olajos (de tényleg csak épphogy olajos legyen) kézzel gombócokat formázunk és kilapítjuk. Én a nyers tésztát eleve 8 részre osztom (kb 94 gr egy darab) így egyforma súlyú lángosokat kapok. Legegyszerűbb úgy csinálni,hogy a tál a mérlegen van és mindig 94 gr-ot veszek ki belőle. Egy olajozott tányéron kilapogatom (nyújtani is lehet) kb 15 cm átmérőjűre. Forró kókuszzsírba kisütöttem,nagyon megnő sütés közben.

!!!! Kettőt nem olajba sütöttem ki hanem tepsiben a sütőben.Próbaképpen. Lentebb lesz róla kép.
200 fokon alsó felső sütésen 25 percet sült a kilapogatott olajjal megkent lángos.







Sütőben:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése