2018. február 15., csütörtök

Mákos batyu



Mákos valamit akartam enni,mindegy volt,hogy mi csak mákos legyen,aztán valahogy megláttam egy túrós batyu képet és innen jött az ötlet,hogy legyen mákos batyu :)) Orgran pizza és süteménylisztet használtam és glutén-,tej-, tojás-, élesztőmentesen készítettem el. A tészta elég lágy volt,így szenvedtem vele egy kicsit az összehajtásnál.De sűrűbbre nem akartam a tésztát ,mert akkor nem lesz puha a végeredmény.Olajos kézzel lehetett vele dolgozni.

Hozzávalók:

280 gr Orgran pizza és süteményliszt (innen:egészségmarket)
50 gr kókuszzsír (innen:egészségmarket)
50 gr cukor
180 gr meleg víz

A liszthez tettem a cukrot majd elkevertem és hozzáöntöttem a vizet és a kókuszzsírt. Robotgéppel kikevertem. Hagytam a tálban kelni,kb 15 perc alatt sokat nőtt (képen).
Majd olajozott szilikonlapra borítottam és kinyújtottam. 6 felé vágtam és megtöltöttem a mák töltelékkel.Kihűlt legyen a töltelék.Tettem rá kandírozott meggyet.Batyukat csináltam belőlük.Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.Kókuszzsírral kentem a tetejét és 180 fokos sütőben alsó-felső sütésen 35 percet sült.

Máktöltelék:

150 gr darált mák 

50 gr rizsdara (innen:egészségmarket)
1,5 dl víz
100 gr cukor
1 citrom reszelt héja

Mehet bele mazsola is aki szereti.

A vizet a cukorral felforrósítjuk és belekeverjük a többi hozzávalót.Hűtjük, töltjük a tésztát.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése