2018. május 5., szombat

Ballagásra eperkrémes torta


Második tortám ezen a hétvégén egy eperkrémes finomság :)
Megint mascarponéval dolgoztam (szinte mindig) :))))

Hozzávalók a piskótához,22 cm-es tortaformához:

6 L-es tojás
6 evőkanál ( 180 gr) kristálycukor
6 evőkanál ( 180 gr) rizsliszt szitálva (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
22 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágtam.

Krém:

500 gr Mascarpone
100 gr porcukor
2 dl habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
2 csomag Dr Oetker express zselatin fix
400 gr összeturmixolt eper

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixxel,majd hozzákevertem az epret.Ha ez megvan akkor óvatosan beleforgattam a felvert tejszínhabot.
Ez a krém nagyon finom,krémes,lágy ,habos :)
Megtöltöttem a piskóta lapokat.A tetejére nem kell krém.
HŰTJÜK.

Tetejére:

100 gr olvasztott jó minőségű étcsoki
1 evőkanál kókuszzsír
250 gr mascarpone
50 gr porcukor
25 gr keserű kakaópor
Eper
Áfonya

A csokit felolvasztjuk a kókuszzsírral,csurgatunk a torta oldalára és a tetejét is megkenjük.HŰTJÜK.
Ha megdermedt akkor mehet rá a díszítés.
Mascarponét kikeverjük a porcukorral és a kakaóporral,habzsákba tesszük és díszítjük a tortát.
Epret mosunk meg szárával együtt,megszárítjuk és olvasztott csokiba mártjuk az alját,majd a tortára tesszük.Áfonyát is tehetünk rá.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése