2018. május 5., szombat

Ballagásra Toffifee torta

Hozzávalók a piskótához:

6 L-es tojás
6 evőkanál ( 180 gr) kristálycukor
6 evőkanál ( 180 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
22 cm átmérőjű formába tesszük úgy hogy az aljára vágtam egy kerek lapot sütőpapírból majd beleöntöttem a tésztát és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!

Krém:

750 gr Mascarpone
2 dl habtejszín (nem Hulala,én nem szeretem a növényi tejszínt)
1 csomag Dr Oetker habfixáló
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
400 gr Nutella

A mascarponet a Nutellával habosra keverni.
A habtejszínt a habfixálóval keményre felverni.
A mascarpones krémhez keverjük a Zselatin fixet végül a felvert tejszínt,de itt már a robotgép legalacsonyabb fokozatával kevertem kb 1 percig,ne nagyon törjön a hab.

A piskótát 3 felé vágtam,a krémet is 3 felé vettem.Megtöltöttem a lapokat és a harmadik adag krémmel pedig a torta oldalát vontam be és a tetejét díszítettem.
Az oldalára olvasztottam Tibi étcsokit és habzsákba téve pici lyukat vágtam rá és rácsurgattam a torta oldalára,hűtőbe tettem dermedni, majd csak azután díszítettem a tetejét amikor a csoki megdermedt.
Toffifee-t tettem a krémre DE...!!! itt vigyázni kell,én sem tudtam,hogy a krém oldja a toffit. Legutóbb úgy jártam,hogy előző este készített tortára tettem a bonbonokat és másnap reggelre a toffi-k alja "elolvadt" :( úgyhogy ezt csak a tálalás előtt tegyük rá :) Én ezt most így csináltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése