2018. május 12., szombat

Szülinapi és ballagási torta epres mascarpones krémmel


A lecke fel volt adva,legyen szülinapi is és ballagási is a torta valamilyen piros gyümölcsös krémmel, glutén-,és laktózmentesen :)) Hát mivel friss gyümölcs csak eper volt,így azzal készült.Valamint most próbáltam ki először a Naturbit Alfa mix lisztet piskótához.Nagyon jó állagú lett a piskóta,az íze is jó állítólag  :)

3 db 3 tojásos piskótát sütöttem.Tehát 9 tojásból összesen.

Hozzávalók egy piskótához,25 cm-es tortaformához:

3 L-es tojás
3 evőkanál ( 90 gr) kristálycukor
3 evőkanál ( 90 gr) Alfa mix liszt szitálva (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
25 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!

Krém:

500 gr laktózmentes Mascarpone
100 gr porcukor
2 dl laktózmentes habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
2 csomag Dr Oetker express zselatin fix
500 gr összeturmixolt eper

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixxel,majd hozzákevertem az epret.Ha ez megvan akkor óvatosan beleforgattam a felvert tejszínhabot.
Ez a krém nagyon finom,krémes,lágy ,habos :)
Megtöltöttem a piskóta lapokat.A tetejére nem kell krém, oda majd vajkrém megy.
HŰTJÜK.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

200 gr laktózmentes teavaj
200 gr porcukor
Habosra keverni.

Fondant:

Kiskuktától ismét.

1 ek Lucullus étkezési zselatin (10 gr)
6 ek víz (70 gr)
1 ek (15 gr)  margarin vagy vaj (most kókuszzsírt használtam)
2 ek méz (50 gr)
porcukor szitálva, amennyit felvesz, Sweet family porcukor a legjobb (nekem kb 800 gr volt)

A vízben a zselatint felforrósítjuk,majd a vajat vagy margarint és a mézet hozzákeverjük és addig kavarjuk míg elolvad a vaj.Ezután a porcukor kb feléhez adjuk és elkeverjük majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot,míg nyújtható masszát kapunk.Eleinte ragadni fog,de aztán jól formázható lesz.Én ezt mindig 1-2 nappal hamarabb csinálom meg.

Szükség lesz még ételfestékre.
A rózsákhoz Smartflex flowert használtam. Álom vele dolgozni.












2 megjegyzés:

  1. Gyonyoru ez a torta! Azt szeretnem kérdezni hogy a díszítés mivel van oda "ragasztva"?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm,pici vízzel szoktam oda ragasztani :)

      Törlés