2018. május 14., hétfő

Túrós-joghurtos torta


Anyukám szülinapjára készítettem ezt a túrós-joghurtos nem túl édes tortát.

Hozzávalók 15 cm-es formához:

3 db M-es tojás
3 evőkanál ( 90 gr) kristálycukor
3 evőkanál ( 90 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
15 cm átmérőjű formába tesszük úgy, hogy az aljára vágtam egy kerek lapot sütőpapírból majd beleöntöttem a tésztát és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!

Krém:

450 gr túró (zacskós és nem dobozos mert a dobozos mindig nedvesebb sokkal)
100 gr mascarpone
50 gr porcukor
1 db Bio citrom reszelt héja és leve
150 gr natúr joghurt
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

Kikeverjük a krémet.Kicsit lágy lesz,de hűtőbe téve megdermed.
Sokra sikerült a krém,látszik is felvágva,hogy a krém súlya alatt összelapult a középső piskóta :))) pedig egyformára vágtam :)

Vajkém a torta oldalára és tetejére:

100 gr teavaj
100 gr porcukor
Nagyon pici lila ételszínezék (nem fontos,elmaradhat)
Habosra kikeverni.

Krém a díszítéshez:

150 gr mascarpone
30 gr porcukor
Lila ételszínezék (ebbe kicsivel többet tettem mint a vajkrémbe ezért erősebb a színe)
Én még hozzákevertem a vajkrém maradékot is,mivel úgysem tudtam volna vele mit csinálni.
Kikeverjük.

Tetejére:

Étcsoki olvasztva
Gyümölcsök





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése