2018. június 27., szerda

Csokis mascarponés tejszínes torta


Annyira jó,hogy nyár van és szép színes gyümölcsökkel meg lehet pakolni a tortákat,nagyon bírom :)) ribizli, fekete ribizli, szőlő,málna,áfonya, sárgabarack....és még több is lehetett volna,de nem fért :))
Egyébként névnapra készítettem.

3 db 2 tojásos piskótát sütöttem.Tehát 6 tojásból összesen.De lehet csak egyet is sütni 6 tojásból,én jobban szeretem külön. Csak a kis tortákat sütöm egybe.

Hozzávalók egy piskótához,22 cm-es tortaformához:

2 L-es tojás
2 evőkanál ( 60 gr) kristálycukor
2 evőkanál ( 60 gr) rizsliszt szitálva (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
22 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20 percig,de ha 6 tojásból készül akkor 30-35 percig. Tűpróba!!

Krém:

500 gr Laktózmentes Mascarpone
100 gr porcukor
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
4 dl laktózmentes habtejszín (én állati tejszínt szoktam venni)
3 csomag Dr Oetker habfixáló (2 kellene elvileg,de hármat tettem)
125 gr olvasztott 70%-os étcsoki

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral,majd hozzákevertem az olvasztott csokit és a zselatin fixet. Óvatosan belekevertem a felvert tejszínhabot (robotgép legalacsonyabb fokozat) és hűtőbe tettem 30 percre. A krémből vettem ki kb 100 gr mennyiséget,ezzel díszítettem a torta alját és tetejét,a többit kétfelé vettem és megtöltöttem a piskóta lapokat.A tetejére nem kell krém, oda majd vajkrém megy.
HŰTJÜK.

Vajkrém a torta tetejének és az oldalának kenéséhez:

100 gr laktózmentes teavaj
100 gr porcukor
10 gr keserű kakaópor
Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét.Hűtjük.

Csurgatáshoz:

kb 30 gr 70%-os étcsoki
1 kávéskanál zsiradék (kókuszzsír,étolaj)
Felolvasztjuk és a torta oldalára csurgatunk habzsákból nagyon pici lyukat vágva a habzsákra.
Hűtjük.
Tetejét a félretett mascarponés krémmel és gyümölcsökkel díszítjük.A torta alját is a mascarponés krémmel díszítjük,de bármilyen díszítést lehet alkalmazni,kinek mi tetszik :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése