2018. június 27., szerda

Tepertős hajtogatott pogácsa


Pár napja egyik ismerősöm (Anita) mutatta,hogy ilyen pogácsát készített Bea receptje szerint. Annyira jól nézett ki,hogy még aznap muszáj voltam elkészíteni. Hát ez a pogácsa nagyon nagyon finom lett.
Szafi csökkentett ch tartalmú paleo kenyér és péksütemény lisztből készítettem.
Lényegében a tészta recept Szafi pihe puha zsömle receptje,amit már rengetegszer elkészítettem.

Hozzávalók:

200 gr Szafi csökkentett ch tartalmú paleo kenyér és péksütemény lisztkeverék
200 gr víz
30 gr kókuszzsír/olaj
20 gr frissen facsart citromlé vagy almaecet
5 gr himalája só
2 db M-es tojás

125 gr Kacsa tepertőkrém (vagy bármilyen más)
Tojás a kenéshez

A folyékony hozzávalókat (tojás,víz, zsír, citromlé) és a sót egy tálban elkeverjük,majd hozzáadjuk a lisztet és gyors mozdulatokkal elkeverjük,a liszt gyorsan magába szívja a nedvességet és nyújtható tésztát kapunk.10 percet pihentetjük,átgyúrjuk és egy szilikon lapon fél cm vastagra nyújtjuk.
Megkenjük tepertőkrémmel. Én a Lidlben szoktam csípős kacsa tepertőkrémet venni,az 250 gr-os.
Először félbe hajtjuk a tésztát majd azt megint félbe.Ismét kinyújtjuk ,de már nem kell fél cm re,lehet hogy nyújtás közben fog a tepertőkrém kifolyni,de azt vissza lehet tölteni.Ismét félbe majd azt is félbe hajtjuk és nyújtunk rajta megint ,de már csak kb 1,5-2 cm vastagra hagyjuk. Berácsozzuk a tetejét éles késsel és kb 4-5 cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Nekem 16 db lett. A leeső részeket összegyúrtam,ez így már nem lesz leveles,és abból még 5 db pogácsát tudtam szaggatni.Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, tetejét felvert egész tojással kentem. 180 fokos előmelegített sütőben alsó felső sütésen 40 percet sütöttem. A sütési idő változó lehet.














Ezek már a leeső részekből készültek,azért más a kinézete (nem leveles, mivel össze lett gyúrva,hogy ki tudjam szaggatni megint)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése