2018. október 5., péntek

Csokis mascarpones torta


Glutén-, és laktózmentes szülinapi torta.

Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es tortaformához:

6 L-es tojás
6 evőkanál ( 180 gr) kristálycukor
6 evőkanál ( 180 gr) rizsliszt szitálva (innen:egészségmarket)


A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a leszitált lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön. Kétfelé vettem a masszát és két 22 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 2 felé vágjuk mindkettőt így lesz 4 lapunk.

Krém:

750 gr laktózmentes Mascarpone
50 gr porcukor
2 dl laktózmentes habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
1 csomag Dr Oetker zselatin fix
150 gr 70%-os étcsoki

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixxel és az olvasztott,de nem meleg csokival.Ha ez megvan akkor óvatosan beleforgattam a felvert tejszínhabot.Hűtjük kicsit,hogy kenhető legyen.3 felé vettem a krémet és megtöltöttem a piskóta lapokat. Vajkrémmel kenjük a tetejét és az oldalát.
HŰTJÜK.

Vajkrém a torta kenéséhez:

200 gr laktózmentes teavaj
200 gr porcukor
Ételfesték (ezt nem tettem az összes krémbe,vettem ki a díszítéshez)
Habosra keverni.


Szükség lesz még 70%-os étcsokira,gyümölcsökre, fondantra, habcsókra stb a díszítéshez.
Alul a visszafelé csurgatást úgy csináltam hogy fejre fordította a tortát és először ezt készítettem el, majd dermedés után visszafordítottam és újra csurgattam :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése