2018. december 6., csütörtök

Kelbimbó főzelék húsgolyóval


Mi nagy főzelék evők vagyunk,nagyjából mindent megeszünk,kivéve a spenót :))
Ezt a főzeléket pár hónapja már csináltam egyszer,de eszemben sem volt blogbejegyzést írni róla,de mivel többen kérték a receptet most mégis megírom,hátha segítség lesz több embernek.
Az egész úgy kezdődött,hogy volt egy csomó kelbimbó itthon,olcsón jutottam hozzá.Igazából nem is tudtam miért veszem meg, csak megvettem,jó lesz majd valaminek,gondoltam akkor :) Így jött a főzelék ötlet,de akkor a másik kérdés,hogy milyen feltét legyen rá,beugrott a fasírt, de nem külön sütve,hanem bele a főzelékbe. Így született meg a recept.
Ezt a fasírt receptet használom még töltött káposztához ,töltött paprikához és töltött karalábéhoz,ilyenkor nem burgonyapelyhet teszek bele hanem rizst.

Hozzávalók a húsgolyóhoz ami nekem a saját fasírt receptje:

Fél kg darált hús
3
teáskanál pirospaprika 
1,5 teáskanál
1 egész tojás 

1 teáskanál őrölt bors
3 cikk fokhagyma zúzva vagy 1 teáskanál fokhagyma granulátum

20 gr burgonyapehely (vízbe áztatott kenyér is lehet) de zsemlemorzsa is jó

A húsgolyó hozzávalóit összekeverjük és kis golyókat formázunk belőle.

Főzelék hozzávalók:

Fél kg kelbimbó
2-3 öklömnyi krumpli kockára vágva (most tettem bele,múltkor nem,tehát nem muszáj tenni bele)
só,bors,őrölt kömény, pirospaprika, esetleg leveskocka.

A kelbimbót megtisztítjuk,egy lábasba tesszük, ha nagyok akkor ketté vagy négyfelé is vághatjuk.Felöntjük annyi vízzel,hogy ellepje.Fel tesszük főni és ha már forr, akkor egyesével beletettem a golyókat és a burgonyát.Adtam hozzá még annyi vizet, hogy épp ellepje.Kb egy órát főztem,ekkorra minden megpuhult.
Behabartam kb 300 gr tejföllel és kb 50 gr rizsliszttel.



2 megjegyzés:

  1. Nem tudom, olvasod-e a hozzászólást, de ma megfőztem ezt az ételt és nagyon finom lett, örülök, hogy rátaláltam a receptre. Volt kelbimbóm, volt darált húsom, de nem akartam se rakott kelbimbót, se sima főzeléket sült fasírttal, diétázom is, így találtam ezt. Köszi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen olvasom,és örülök,hogy ízlik ☺️

      Törlés