2019. január 18., péntek

Vaníliakrémes torta


Glutén-, laktóz-, és hozzáadott cukortól mentes torta vaníliás krémmel.

Hozzávalók a piskótához,20 cm-es tortaformához:

9 M-es tojás
280 gr eritrit (innen:egészségmarket)
240 gr Szafi reform gluténmentes zabpehelyliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként az eritrit,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a zabpehelylisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
20 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 60 percig. Először 40 percre állítottam az időzítőt ,de akkor még nyers volt,nehezen akart sülni,nem is emelkedett meg úgy mintha rizsliszttel és cukorral lett volna. Sűrűbb is volt a tészta. Nem volt egyszerű na :) Tűpróba mindenképp!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém hozzávalók:

2 csomag Haas vaníliás pudingpor
6 dl laktózmentes tej
8 db Süssina édesítő tabletta
500 gr laktózmentes Mascarpone
1/2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
1 teáskanál vanília pasta
15 gr Szafi négyszeres erősségű cukorhelyettesítő

A pudingot megfőztem a 6 dl tejben a tablettával,hűtöttem. A mascarponét kikevertem a négyszeres erősségű cukorhelyettesítővel,a zselatin fixszel,a vaníliával, majd hozzákevertem a kihűlt pudingot. Ha a megfőtt kihűlt puding csomós lenne, akkor vagy késes aprítóban vagy botmixerrel lehet rajta segíteni és akkor nagyon szép krém lesz belőle.Én botmixerrel csináltam,mert nagyon csomós és kemény volt, és ezután kevertem a mascarponéval össze. Ha lágy lenne a krém akkor tegyük hűtőbe,míg jó állaga nem lesz.
Megtöltöttem a piskóta lapokat. HŰTJÜK.

Krém a torta oldalára,tetejére és a díszítés:

250 gr laktózmentes Mascarpone
5 gr Szafi négyszeres erősségű cukorhelyettesítő
200 gr laktózmentes habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
Ételfesték

Díszítéshez cukormentes étcsoki olvasztva, gyümölcs stb...

A tejszínt felverjük a habfixálóval. A mascarponét az édesítővel elkeverjük majd hozzáadjuk a felvert tejszínt óvatosan,színezzük a kívánt színre. Ezzel vonjuk be a tortát és habzsákba töltve a kívánt mintával díszítjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése