2019. május 18., szombat

Menyasszonyi torta


Kolléganőm és kollégám esküvőjére készítettem ezt a három részes,3 ízű tortát. Ők nem lisztérzékenyek,sőt senki sem, csak én :)) de mivel én csak gluténmentes tortát készítek,így mindenki azt kapott :))
Mivel a dekoráció bordó és fehér,így kérdés sem volt,hogy milyen színű díszítést kap a torta.
Szerintem elég jól sikerült, bár a bordó színt nagyon nehezen tudtam kikeverni.

Mindhárom torta 26 cm-es tortaformában készült.
Egy tortához 2 db 5 tojásos piskótát sütöttem. Én jobban szeretem így sütni külön ,nem pedig 10 tojásból egybe.Szerintem ki is folyna a formából.
Tehát összesen 6 db 5 tojásos piskóta készült a 3 tortához.

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

Piskóta:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
80 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
80 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a leszitált liszteket óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindet ketté vágjuk így lesz 4 lap egy tortához.

Tiramisu krém:

1000 gr Mascarpone
100 gr porcukor
600 gr habtejszín (vagy Hulala növényi tejszín,én nem használom)
3 csomag habfixáló (csak akkor kell ha nem Hulalával készül ,mert ahhoz nem kell)
1 teáskanál vanília pasta
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
kb 2 dl tej
1 üveg rumaroma
Nescafé vagy főzött kávé

A tejszínhabot keményre verjük a habfixálóval.
A mascarponet a porcukorral és a zselatin fixszel kikeverjük ,majd óvatosan beleforgatjuk a tejszínhabot. 3 felé vesszük a krémet.
A meleg tejet a kávéval és a rumaromával elkeverjük,ezzel meglocsoljuk az egyik piskóta lapot,de ne áztassuk el.Megkenjük a krém harmadával,majd megint piskótát teszünk rá és ismét meglocsoljuk kávéval majd megint egy adag krémmel kenjük és így tovább.A legfelső lapot nem kell locsolni kávéval.Hűtjük.

Csokis mascarpones krém:

1000 gr mascarpone
200 gr 70%-os olvasztott étcsoki (1 evőkanál kókuszzsírral olvasztottam fel mikróban)
150 gr porcukor

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük az olvasztott, de nem meleg csokit.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Citromos mascarpones krém:

4 csomag Dr Oetker vaníliás pudingpor (4x30 gr)
1 liter tej
160 gr frissen facsart citromlé (kb 5 citrom leve,függ a nagyságától)
5 db bio citrom reszelt héja
150 gr porcukor
500 gr mascarpone

A tejben megfőzzük a pudingporokat a cukorral.Ha kész és hűlt kb fél órát (ekkor már nem forró,de meleg) hozzákeverjük a citromlevét és héját. Ha csomós lenne ,akkor botmixerrel szépen selymesíteni lehet,én így csináltam,mivel ahogy hűl úgy keményedik a puding és darabos lesz.
Hagyjuk teljesen kihűlni.Ha kihűlt keverjük hozzá a mascarponet.
Vegyük 3 egyforma részre a krémet és töltsük be a tortalapokat,ismét hűtsük.

Ha mindhárom torta jól lehűlt,akkor vajkrémmel körbekenjük,ez a fondant alá kell.

Vajkrém:

750 gr teavaj
750 gr porcukor
Habosra keverjük. Kenjük a tortát és ismét hűtjük.

Fondanttal burkoljuk.
A csipkét az oldalára cukorcsipke porból készítettem.
A virágokat és a betűket Smartflex flowerből készítettem és bordó Fractal ételfesték géllel és Fractal mélybordó porfestékkel színeztem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése