2019. május 14., kedd

Szülinapi torta Anyukámnak


Anyukám szülinapjára készítettem ezt a tortát,és végre kipróbálhattam a márvány mintát :)

Hozzávalók a piskótához,15 cm-es tortaformához:

3 L-es tojás
90 gr kristálycukor
50 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
50 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.
15 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:

500 gr mascarpone
300 gr erdei gyümölcs (ha fagyasztott akkor ki kell olvasztani)
kb 150 gr eper apró darabokra vágva (ez csak azért mert volt otthon)
50 gr porcukor

A mascarponet kikevertem a porcukorral majd beleforgattam a gyümölcsöket. Megtöltöttem a tortát,hűtöttem.

Vajkrém a fondant alá:

125 gr teavaj
125 gr porcukor
Habosra keverni és körbekenni a tortát,hűtjük

Fondanttal burkoltam, melybe kevertem fractal barna és fractal bordó ételfestéket.Lentebb képen mutatom.
Virágokkal díszítettem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése