2019. május 12., vasárnap

Tepertős pogácsa


Imádom a tepertős pogácsát, és olyan régen csináltam már, hogy most nagyon muszáj volt :)

Hozzávalók:

250 gr Naturbit Alfa mix liszt (innen:Diszkont diéta)
10 gr Naturbit psyllium rost őrlemény
1 db M-es tojás
175 gr natúr joghurt
35 gr puha teavaj
125 gr kacsatepertő krém (Lidlből)
5 gr kristálycukor
10 gr Himalája só (több is elfért volna)
1 csomag szárított vagy 25 gr friss élesztő

A száraz hozzávalókat egy keverőtálba mértem,alaposan elkevertem, majd hozzáadtam a tojást, vajat és a joghurtot.(A szárított élesztőt nem kell felfuttatni,a frisset fel lehet,de nem muszáj azt sem,csak a liszthez morzsolni). Robotgéppel jól kidagasztottam.
Letakarva kelesztettem 30 percet,majd rizslisztezett szilikon lapon kinyújtottam ujjnyi vastagra, megkentem a tepertő felével, hajtogattam (képen lentebb), majd ismét kinyújtottam és újra megkentem a tepertő másik felével ,ismét hajtottam ,de már csak 3 részbe, mert már szakadozott a tészta a töltelék miatt. Nyújtottam kb 1,5 cm vastagra,kiszaggattam és tepsibe tettem,majd 50 fokon 30 percet ismét kelesztettem. Ezután kivettem a sütőből,közbe a hőfokot 180 fokra állítottam alsó felső sütésen, megkentem tojásfehérjével (ez maradék volt nekem,így nem törtem fel másik tojást) de egész tojással is lehet,majd vissza az előmelegített sütőbe kb 25 percre. Sütőfüggő!
25 db pogácsa lett.



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése