2019. június 6., csütörtök

Epres mascarponés Bogyó és Babóca szülinapi torta


Egy 5 éves kislány szülinapjára készítettem :)

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

Piskóta: (2 db ilyet sütöttem)

5 db L-es tojás
150 gr kristálycukor
80 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
80 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a leszitált liszteket óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt kétfelé vágjuk így lesz 4 lap.

Krém:

1000 gr mascarpone
150 gr porcukor
1000 gr eper (ebből 400 gr darabolva,600 gr botmixerrel pürésítve)
2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixszel,majd hozzákevertem az epret.Először csak a pürét, majd ha már egynemű a krém, akkor a daraboltat is bele forgattam. Ez a krém nagyon finom,krémes,lágy ,habos :) Tegyük hűtőbe, mert először lágy a krém,de a zselatin miatt keményedni fog a hűtőben. 3 felé vettem és megtöltöttem a piskóta lapokat.A tetejére nem kell krém, oda majd vajkrém megy.
HŰTJÜK.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét. Hűtjük.

Fondanttal burkoltam és díszítettem.
Tetejére ehető cukorlapot rendeltem,mely természetesen gluténmentes.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése