2017. december 18., hétfő

Linzer


Eddigi legfinomabb linzert csináltam lisztérzékeny életünk során,pedig már 15 éve csináljuk a diétát :) Annyira finom,hogy ezt ki kell próbálnotok.
Rizslisztből csináltam,de tettem hozzá Orgran gluténpótlót és őrölt mandulát. Hogy mi tette ennyire finommá azt nem tudom,de szerintem az összes hozzávaló így együtt :))
Anita receptjét használtam (már megint :)) ) csak kicsit módosítottam rajta.
Glutén-,és laktózmentes.

Hozzávalók:

170 gr rizsliszt
50 gr Orgran gluténpótló
60 gr darált mandula (Lidlből)
120 gr porcukor
1 db citrom reszelt héja
2 db M-es tojás sárgája
160 gr laktózmentes vaj (Ligával készítve tejmentes lesz)

Tésztát gyúrtam a hozzávalókból.kb 30 percet pihentettem hűtőben,majd rizslisztezett szilikonlapon kb 3 mm re nyújtottam.
Kiszaggattam majd 180 fokon 8-10 percet sütöttem.Ez sütőfüggő.Ne égjen meg.
Baracklekvárral töltöttem. Másnapra nagyon jól összeérik a tészta és a lekvár. Nem porhanyós.
28 db lett.











10 megjegyzés:

  1. Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy a linzerben a tojást mivel tudnám helyettesíteni? Köszönöm válaszod!

    VálaszTörlés
  2. Szia,talán tojás pótló? nem próbáltam még tojás nélkül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Az nem lenne jó sajnos, mert a megrendelőm a kukoricára is allergiás és a tojáspótlóban van keményítő. De akkor megpróbálkozom valami természetes tojáspótlóval. Ha sikerül, referálok róla :) A receptjeid nagyon tetszenek és szépek a végeredmények is!

      Törlés
    2. És ha ezt próbálnád? http://malenakonyhaja.blogspot.com/2014/09/dios-linzer-gluten-tej-es-tojas-nelkul.html

      Törlés
    3. Egyébként a lenmagot szokták tojás helyett :)

      Törlés
    4. Köszönöm! Holnap be is gyúrom. Igen, a lenmagra gondoltam. Nem jutott hirtelen eszembe :D

      Törlés
    5. Nézd Marikának van másik recije,ez jobb is talán :)http://malenakonyhaja.blogspot.com/2018/01/mandulas-linzer.html

      Törlés