2022. február 24., csütörtök

Glutén-, laktóz-, és cukormentes epres szülinapi torta



Nem egyszerű ha három fajta allergéntől kell,hogy mentes legyen egy torta.Kis egyszerű,de szerintem kis szép kis szülinapi torta lett belőle😊

Piskóta 16 cm formához:

5 db M-es tojás
50 gr Szafi négyszeres erősségű cukorhelyettesítő
20 gr gluténmentes zabpehelyliszt
150 gr darált mandula (Lidlből veszem amikor van készleten)
4 gr szódabikarbóna

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá lassan az édesítő,ha szép fényes akkor mehet hozzá a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a tojássárgák,akkor már csak szilikon spatulával keverjük hozzá a zabpehelyliszt az őrölt mandula és a szódabikarbóna keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 16 cm-es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!Ha kihűlt,akkor 5 felé vágjuk.

Krém:

350 gr eper
50 gr víz
Ez felfőzzük.

75 gr hideg víz
15 gr Lucullus étkezési zselatin
A vízbe beletesszük a zselatint duzzadni.

30 gr Szafi négyszeres erősségű cukorhelyettesítő
500 gr laktózmentes mascarpone

Az epret felfőzzük a vízzel,majd félre húzzuk hűlni,ha már nem forró,de még enyhén meleg, akkor tesszük hozzá a megduzzadt zselatint.Elkeverjük amíg a zselatin felolvad. Ezt követően elkezdjük botmixerrel turmixolni az epret,amíg kissé habos nem lesz. Látni majd ,ha már kis buborékok jelennek meg az eperben. Tegyük hűtőbe hűlni. Ha már elkezd megdermedni az eperkrém ,akkor robotgéppel keverjük össze a mascarponéval és az édesítővel. 4 egyenlő részre osztjuk és töltsük meg a tortát,én tortagyűrűben szoktam összeállítani sokkal jobb úgy,mert ha lágy a krém akkor sem folyik ki oldalt.
Egy éjszakát hűtöttem.

Orosz ganache burkolni:

160 gr (két tábla) Delight fehér csoki alternatíva
250 gr laktózmentes teavaj

Már többször elkészítettem a Marton Rita féle orosz ganache-t. Ezt a receptet is egy tortás facebook csoportban láttam,Rita szinte csak ezzel dolgozik és nem is csodálom, mert baromi jó és gyorsan el is készül. Ide teszem a linket ahol eredetileg megtalálható a recept.
A lényeg,hogy kb 150 gr olvasztott fehér csokihoz 250 gr teavaj kell, de lehet ét-, vagy tejcsokival is csinálni.Én most tejmentes csokit használtam.És azért ezt a csokit,mert nincs glutén-,laktóz-, és cukormentes fehér csoki. 

A csokit megolvasztottam,és ha már nem meleg akkor robotgéppel hozzákevertem a szoba hőmérsékletű vajat kockánként,tehát nem egyszerre.Eleinte lágy lesz, de ahogy adagoljuk bele a vajat,szép kemény és fényes nagyon finom krémet kapunk.Ezzel kentem körbe a tortát. Hűtjük.

Delight fehér csoki alternatívát olvasztottam meg és azzal csurgattam le a tortát.
Gyümölcsökkel díszítettem.
















1 megjegyzés:

  1. Fantasztikusak a receptjeid,nagy segítség egy kezdő mentes élethez és köszönöm,hogy mindezt megosztod velünk!Szuper vagy!❤️

    VálaszTörlés