2016. május 11., szerda

Non plus ultra



Nagyon rég ki szerettem volna próbálni már ezt a süteményt gluténmentesen is :) Ma volt időm és elkészítettem. A receptet Gizi-receptjei oldalon láttam.
Én így csináltam:

Tészta hozzávalók:

250 gr Il Pane di Anna süteményliszt (nekem kellett ez a mennyiség,különben nagyon ragadt) (Innen:http://www.egeszsegmarket.hu/)
200 gr vaj
2 evőkanál (25 gr) porcukor
2 csomag vanília cukor
2 M-es tojás sárgája

Hab hozzávalók:

2 M-es tojás fehérje
20 dkg porcukor

Baracklekvár a ragasztáshoz.

A lisztet,a porcukrot,a vaníliacukrot összekeverem egy tálban majd hozzáadom a két tojássárgáját és a kockára vágott hideg vajat,jól összegyúrom (ragadhat még ilyenkor),hűtőbe teszem míg a habot elkészítem.
A habhoz a tojásfehérjét kemény habbá verem,majd apránként hozzáadagolom a porcukrot,miközben tovább verem.Ha kész akkor csillagcsöves habzsákba teszem.
A tésztát kinyújtom kb 3-4 mm vastagra,jól rizslisztezett nyújtólapon különben ragadni fog.
Kisebb méretű (nekem 3,5 cm volt) pogácsaszaggatóval kiszaggattam,tepsibe tettem,nyomtam a tetejére habot és 180 fokon alsó felső sütésen kb 15 percet sütöttem.Sütőfüggő tehát nem biztos,hogy minden sütőben ennyi idő kell,én is nézegettem közben nehogy megégjen.
Ha kihűlt baracklekvárral ragasztottam össze.
90 db lett összeragasztva az 45 db.
Elég omlós volt a tészta sütés után,de összeragasztva jobb lett,valószínű hogy a lekvár miatt (gondolom én),ahogy beszívta a tészta.
Naggggyon finom lett :)))










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése