2018. november 17., szombat

Szülinapi torta két ízben


50 éves férfi szülinapjára készült,az egyik tiramisu a másik túrós citromos mascarponés krémmel.

Túrókrémes torta elkészítése:

Hozzávalók a piskótához,22 cm-es tortaformához:

7 db L-es tojás
7 evőkanál ( 210 gr) kristálycukor
7 evőkanál ( 210 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.Kétfelé vettem a masszát és két 22 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 2 felé vágjuk mindkettő piskótát,így lesz 4 lap.

Krém:

500 gr mascarpone
750 gr túró
100 gr porcukor
80 gr frissen facsart citromlé
1 Bio citrom reszelt héja
50 gr folyékony tejszín (ezt azért tettem bele,mert elég száraz volt a túró így a krém igényelte,de ha nedvesebb túrót használunk akkor nem hiszem,hogy kell bele)

A mascarponét kikevertem a porcukorral,majd hozzákevertem a többi hozzávalót.
Megtöltöttem a piskóta lapokat.Hűtjük!

Tiramisu torta elkészítése:

A piskótát ugyanúgy készítettem mint a túrós tortánál,ugyanúgy 7 tojásból.

Krém:

1000 gr Mascarpone
100 gr porcukor
500 gr habtejszín (vagy Hulala növényi tejszín)
3 csomag habfixáló (csak akkor kell ha nem Hulalával készül mert ahhoz nem kell)
kb 2 dl tej
1/2 üveg rumaroma
Nescafé vagy főzött kávé

A tejszínhabot keményre verjük a habfixálóval.
A mascarponet a porcukorral kikeverjük ,majd óvatosan beleforgatjuk a tejszínhabot. 3 felé vesszük a krémet.
A meleg tejet a kávéval és a rumaromával elkeverjük,ezzel meglocsoljuk az egyik piskóta lapot.Megkenjük a krém harmadával,majd megint piskótát teszünk rá és ismét meglocsoljuk kávéval majd megint egy adag krémmel kenjük és így tovább.A negyedik lapot is meglocsolhatjuk kávéval,én most nem tettem.Hűtjük.

Vajkrém a torta oldalának és tetejének a kenéséhez:

400 gr teavaj
400 gr porcukor
Habosra kikeverjük és megkenjük mindkét torta oldalát és tetejét.

Olvasztott csokival csurgattam az oldalát.
Fondantból csináltam rá a számokat.

A vajkrémből nekem maradt egy kevés,ahhoz kevertem kevés mascarponét,kétfelé vettem egyik adagba tettem olvasztott csokit,hogy barna legyen a másik fehér maradt és ezekkel a krémekkel díszítettem a tortát.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése