2015. szeptember 7., hétfő

Whoopie Pie



Ez egy amerikai sütemény ,melynek receptjét a Gasztro Tipp oldalon láttam.Több leírást,eredetét ott találjátok.
Én változtattam az arányokon,egyrészt gluténmentesíteni kellett,másrészt töménytelen mennyiségű cukrot ír hozzá.
Én így készítettem el:

A kakaós tésztához:

10 dkg lágy vaj
10 dkg cukor
300 ml natúr joghurt
1 tojás
1 tk vanília aroma
25 dkg Mester Család süteményliszt (más liszttel változhat a folyadék vagy a liszt mennyisége)
4,5 dkg keserű kakaópor
1 kk szódabikarbóna (Il Pane di Anna sütilisztnél nem kell bele szódabikarbóna mert van a lisztben)
0,5 dl tej

UPDATE!!! (2015.12.23. Il Pane di Anna süteményliszttel kipróbálva,és a liszt mennyisége megfelelő,annyi mint a mester sütiliszttel)

Krém:

20 dkg vaj
15 dkg porcukor (kevesebb is lehet,de az eredeti 28 dkg az nagyon sok,szerintem)
20 dkg (2 db tömlős sajt)

A piskótához a lágy vajat a tojással,a joghurttal,a porcukorral,az aromával kikevertem,majd hozzáadtam a lisztet amiben előzőleg elkevertem a szódabikarbónát és a kakaót.Először csak 25 dkg liszttel próbálkoztam,mivel az eredeti receptben 28 dkg és tudom,hogy a gluténmentes lisztnek nagyobb a folyadék igénye.Gondoltam ha igényel még lisztet akkor teszek még hozzá.De nem kellett,sőt kicsit sűrű lett a tészta így muszáj voltam tenni hozzá még 0,5 dl tejet.Az egészet jól kikevertem robotgéppel,habzsákba tettem és sütőpapírozott tepsibe kb 5*7 cm-es ovális formát nyomtam.180 fokon 10-12 percig sütöttem.Kicsit olyan mintha odaragadna a sütőpapírra,de egy spatulával szépen feljön.56 db piskóta lett,tehát 28 szendvics :)
A krémhez a hozzávalókat jól kikevertem robotgéppel és megtöltöttem a kihűlt piskótákat.
Én a krémhez nem tettem citromlét és citromhéjat.
A tészta nem kemény,hanem teljesen puha.Nagyon finom.Első ránézésre keksz állaga van,de nem :)








2015.12.23.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése