2019. június 23., vasárnap

Torta keresztelőre


Keresztszülők lettünk, erre az alkalomra természetesen készítettem egy tortát :) nem múlhat el ünnepség torta nélkül :)
A töltelék nektarinos túrós mascarponés krém,nagyon finom lett. A recept akkor született amikor a krémet állítottam össze.Még akkor sem tudtam pontosan milyen lesz :)

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Piskóta: (2 db ilyet sütöttem)

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
150 gr Naturbit barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt kétfelé vágjuk így lesz 4 lap. 

Krém:

1000 gr túró
500 gr mascarpone
2 dl habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
50 gr Szafi négyszeres erősségű cukorhelyettesítő (innen:Diszkont diéta)
200 gr Nektarin turmixolva
300 gr Nektarin darabolva

A habtejszínt felverjük a habfixálóval. 200 gr nektarint összeturmixolunk.
A túrót ha nagyon darabos átpasszírozzuk,hozzákeverjük a mascarponet, édesítőt, felvert tejszínhabot és a turmixolt nektarint. Ha kész vagyunk akkor már csak a darabolt nektarint tesszük hozzá. 3 felé vesszük a krémet és megtöltjük a tortát. HŰTJÜK!

Vajkrém a fondant alá:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
Habosra keverjük és körbekenjük a tortát vele.HŰTJÜK!

Fondanttal burkoljuk,díszítjük.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése