2016. december 15., csütörtök

Szülinapi torta


Szülinapomra magamnak kellett a tortát készíteni,mivel nekem senki nem csinál :) hát nem életem tortája :) csináltam már szebbet is.
Rizslisztből készült a piskóta.
Nem nagy torta,zsúrtorta szerű,15 cm az átmérője.Mivel ilyen kicsi tortaformám nem volt ,így kis lábasba sütöttem :) 3 tojásos piskótából.

Hozzávalók a tésztához:

3 M-es tojás
3 evőkanál ( 60 gr) kristálycukor
3 evőkanál ( 75 gr) rizsliszt szitálva

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
15 cm átmérőjű formába tesszük úgy hogy az aljára vágtam egy kerek lapot sütőpapírból,az oldalát meg nagyon vékonyan kókuszzsírral kentem meg,majd beleöntöttem a tésztát és előmelegített 180 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!

Krém:

250 gr Mascarpone
150 gr porcukor
20 gr keserű kakaópor
2 dl habtejszín (nem Hulala,én nem szeretem a növényi tejszínt)
1 csomag Dr Oetker habfixáló

A mascarponet a porcukorral és a kakaóval habosra keverni.A habtejszínt a habfixálóval keményre felverni és a mascarpones krémhez keverni óvatosan.Itt a robotgép legalacsonyabb fokozatával kevertem kb 1 percig,ne nagyon törjön a hab.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

100 gr teavaj
100 gr porcukor
Habosra keverni.

Fondant:

Kiskuktától ismét. Fél adagot csináltam így:

0,5 ek Lucullus étkezési zselatin
3 ek víz
0,5 ek margarin vagy vaj (most kókuszzsírt használtam)
1 ek méz
porcukor szitálva, amennyit felvesz (nekem kb 450 gr volt)

A vízben a zselatint felforrósítjuk,majd a vajat vagy margarint és a mézet hozzákeverjük és addig kavarjuk míg elolvad a vaj.Ezután a porcukor kb feléhez adjuk és elkeverjük majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot,míg nyújtható masszát kapunk.Eleinte ragadni fog,de aztán jól formázható lesz.Én ezt mindig 1-2 nappal hamarabb csinálom meg.

Szükség lesz még ételfestékre.

3 felé vágjuk a piskótát és megtöltjük a krémmel.A tetejére és az oldalára a vajkrém megy.Hűtjük mert akkor lehet a fondantot rátenni.Tetszőlegesen díszítjük.








1 megjegyzés: